Nézd meg: öt perc töltés, 400 kilométer – a BYD új szintre lépett

0

BYD újabb látványos lépéssel szűkíti tovább a különbséget a hagyományos benzinkutak és az elektromos autótöltők világa között. Egy frissen nyilvánosságra került videóban jól látható, ahogy a gyártó egyik elektromos modellje mindössze öt perc alatt közel 400 kilométeres hatótávot nyer vissza, ami eddig elképzelhetetlennek tűnt a sorozatgyártású villanyautók esetében.

„A végső megoldás az, ha a töltés ugyanolyan gyors lesz, mint egy benzines autó tankolása” – fogalmazott a bemutatón Wang Chuanfu, a vállalat vezérigazgatója, amikor márciusban leleplezték az új Super e-Platformot. A kijelentés közvetlenül arra az úgynevezett töltési szorongásra utalt, amely még ma is sok vásárlót tart vissza az elektromos autókra való átállástól.

1000 voltos architektúra, megawattos töltés

A BYD Super e-Platformja az első sorozatgyártású, személyautók számára fejlesztett teljes tartományú, 1000 voltos nagyfeszültségű architektúra, amely alapjaiban írja át az eddigi töltési teljesítményről alkotott elképzeléseket. A platformmal együtt bemutatkozott a Flash Charging Battery akkumulátortechnológia is, amely 1000 amperes töltőáramot és 10C töltési rátát kínál, mindkettő új rekordnak számít a piacon.

Az ultranagy teljesítményű rendszer elméletileg akár 1 megawattos, azaz 1000 kilowattos töltési teljesítmény leadására is képes. A gyártó állítása szerint ennek köszönhetően az ezzel felszerelt elektromos járművek öt perc töltés után akár 400 kilométeres, nagyjából 248 mérföldes CLTC szerinti hatótávot nyerhetnek vissza.

Valós töltési adatok is érkeznek

A technológia nem maradt puszta ígéret. Egy hónappal a bemutató után a BYD piacra dobta az első, Super e-Platformra épülő modelljeit, a BYD Han L-t és a BYD Tang L-t, amelyek Kínában már 219 800 jüanos, vagyis körülbelül 30 ezer dolláros indulóáron elérhetők.

Ahogy ezek a modellek egyre nagyobb számban jelennek meg az utakon, úgy kerülnek napvilágra az első valós töltési tapasztalatok is. Egy Dominic Lee által megosztott videóban például az látható, hogy az egyik BYD-modell akár 746 kilowattos teljesítménnyel is képes tölteni, miközben a fedélzeti rendszer becslése szerint a 70 százalékos töltöttségi szint eléréséhez mindössze 4 perc 40 másodperc szükséges.

Benzines tempóhoz közelít az elektromos töltés

A BYD hivatalos adatai szerint a Han L modell hat perc alatt 10-ről 70 százalékra tölthető fel, míg a teljes feltöltés körülbelül 20 percet vesz igénybe. A Tang L SUV szintén a 1000 voltos architektúrára épül, és öt perc alatt nagyjából 370 kilométeres hatótávot képes visszanyerni, miközben a teljes töltési folyamat körülbelül fél óráig tart.

A gyártó szerint a Flash Charging Battery révén az elektromos autók gyakorlatilag ugyanannyi hatótávot nyerhetnek a töltőn, mint amennyit egy belső égésű motorral szerelt jármű tankoláskor. A cél egyértelmű: a töltési idő végső soron a tankolás idejére rövidülhet, ami hosszabb távon akár a hagyományos benzinkutak szerepét is átírhatja.

Európába is megérkezhet a technológia

A BYD tervei szerint a Flash Charging rendszer nem kizárólag a kínai piacra korlátozódik. A vállalat célja, hogy a technológia Európában és más külföldi piacokon is megjelenjen, ami alapjaiban változtathatja meg az elektromos autózásról alkotott képet, különösen a hosszabb utak és a mindennapi használat szempontjából.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!