A Volkswagen közelgő, kisebb méretű és megfizethetőbb elektromosautó-családja már nem kap belső égésű, benzinmotoros változatot. A márka vezérigazgatója, Thomas Schäfer egyértelműen fogalmazott: a kis benzines autóknak nincs jövőjük, ebben a szegmensben „a jövő egyértelműen elektromos”.
Miért mond nemet a Volkswagen az új benzinesekre?
Az Auto Motor und Sportnak adott interjúban – amelyet az Ecomento is idézett – Schäfer kifejtette, hogy a Polo méretosztályában és az az alatti kategóriákban az új benzines modellek fejlesztése nem ésszerű a jövőbeli kibocsátási előírások fényében. A vezérigazgató szerint ezek az autók túl drágák lennének, így gazdaságilag sem lenne indokolt a piacra dobásuk.
A kijelentések időzítése nem véletlen: a Volkswagen éppen egy új, tömegpiacra szánt elektromos modellcsalád bevezetésére készül, amely teljesen leváltja a kis benzines korszakot Európában.

ID.Polo: új korszak kezdete a Volkswagennél
Az új család első tagja a Volkswagen ID.Polo, amely 2026 tavaszán érkezik Európába. Ez lesz az első elektromos Volkswagen, amely egy jól ismert, hagyományos modellnévre épül, ezzel is megkönnyítve az átállást a vásárlók számára.
Az elektromos Polo várható indulóára körülbelül 25 ezer euró, ami a belépő szintű elektromos autók mezőnyében kifejezetten versenyképesnek számít. A modell már nem kap benzines testvérváltozatot, ami egyértelmű jelzés a márka hosszú távú stratégiájáról.
Jön az ID.Cross és az ID.1 is
Az ID.Polo után 2026 közepén érkezik a Volkswagen ID.Cross, amely a jelenlegi T-Cross elektromos megfelelője lesz. A modell a Volkswagen ID.4 alá pozicionálva jelenik meg, így árban és méretben is a belépő szintet célozza.
A kínálat 2027-ben tovább bővül a még kisebb és olcsóbb Volkswagen ID.1 modellel, amely a korábbi e-Up! szellemi utódjaként végleg lezárhatja a Volkswagen kis benzines korszakát az európai piacon.
Hidrogén? A Volkswagen szerint zsákutca
Thomas Schäfer a hidrogénhajtású autókat különösen kritikusan értékelte, és a tömegszegmens szempontjából „álvitának” nevezte a technológiát. Véleménye szerint nincs elegendő zöld hidrogén, az üzemanyagcella túl drága, és maga a technológia nem elég hatékony. A tömegpiaci autók gyors dekarbonizációjának szerinte egyetlen valódi útja az elektromos hajtás.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













