A Nio hivatalosan is bejelentette, hogy leszállította a teljesen megújult Nio ES8 30 ezredik példányát, méghozzá mindössze 89 nappal a modell szeptember 20-i bemutatkozása után. Ez példátlan eredménynek számít Kínában, mivel a 400 000 jüan feletti, vagyis nagyjából 56 000 dolláros árszint fölött eddig egyetlen prémium elektromos autó sem jutott el ilyen rövid idő alatt ekkora darabszámhoz.
A gyártó közlése szerint a kiszállítási ütem az elmúlt hetekben látványosan felgyorsult. November 29-én még „csak” 20 000 átadott autóról számoltak be, az ezt követő 19 nap alatt azonban további 10 000 ES8 került az ügyfelekhez, ami jól mutatja a modell iránti rendkívüli keresletet.
Árazás és a BaaS szerepe a sikerben
Az új ES8 három különböző kivitelben érhető el. A teljes vételáras konstrukcióban az árak 406 800 és 446 800 jüan között alakulnak, ami körülbelül 57–63 ezer dollárnak felel meg. A vásárlók azonban továbbra is választhatják a Nio Battery as a Service, azaz BaaS előfizetéses megoldását, amely jelentősen csökkenti a belépési költséget.
Ebben az esetben az induló ár 298 800 és 338 800 jüan közé esik, vagyis nagyjából 42–48 ezer dollár körül alakul. A konstrukció kulcsszerepet játszik abban, hogy a Nio prémium modelljei szélesebb vásárlói rétegek számára is elérhetővé váljanak, miközben a gyártó hosszú távú szolgáltatási bevételhez jut.

Chiphiány miatti módosítások az ES8-ban
A kiemelkedő szállítási számok ellenére a vállalatnak ellátási lánccal kapcsolatos kihívásokkal is szembe kell néznie. December 17-én a Nio hivatalos közösségi felületein tájékoztatta a vásárlókat arról, hogy a globális chiphiány miatt módosítani kell az ES8 hátsó szórakoztató rendszerét.
A közlés szerint a december 22-e után gyártott járművek egy átalakított hátsó infotainment rendszert kapnak, amelynek funkcionalitása bizonyos pontokon szűkebb lesz. A gyártó hangsúlyozta, hogy a legtöbb funkció változatlan marad, ugyanakkor két konkrét eltérésre is felhívta a figyelmet.
Az egyik változás, hogy a rendszer a továbbiakban nem támogatja a helyi videólejátszást USB-meghajtóról, miközben az USB-n keresztüli veszteségmentes zenelejátszás és a vezeték nélküli képernyőtükrözés továbbra is elérhető marad. A másik módosítás szerint a könyöklőben található USB-C csatlakozó nem lesz alkalmas külső kijelzőre történő képkimenetre, ugyanakkor az adatátvitel és a vezetékes képernyőtükrözés 1080p felbontásig továbbra is működni fog.
Kompenzáció a vásárlóknak
A vásárlói elégedetlenség mérséklése érdekében a Nio kompenzációs csomagot vezetett be. Azok az ügyfelek, akik december 31-e előtt rendelték meg az ES8-at, és már a módosított szórakoztató rendszerrel felszerelt járművet kapják meg, a kiszállítást követő három napon belül 15 000 Nio pontban részesülnek, ami nagyjából 1 500 jüan, azaz körülbelül 210 dollár értéket képvisel.
A vállalat azt is megígérte, hogy amint a chipellátás helyzete javul, az érintett tulajdonosok 12 000 Nio pontért – körülbelül 1 200 jüanért, nagyjából 170 dollárért – frissíthetik autójukat az eredeti műszaki megoldásra.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













