A BYD bejelentette, hogy legördült a gyártósoráról a vállalat 15 milliomodik új energiákkal hajtott járműve (NEV), ami a tisztán elektromos autók (BEV) és a konnektoros hibridek (PHEV) együttes, kumulált gyártási darabszámát jelenti a teljes márkaportfólión belül. Ez a mérföldkő egyértelműen jelzi, hogy a kínai gyártó mára globális szinten is az elektromos és plug-in hibrid járművek egyik legnagyobb szereplőjévé vált.
Látványos növekedés, gyorsuló ütem
A vállalatot 1995-ben alapították, az autógyártásba pedig 2003-ban lépett be, azóta pedig folyamatosan és rendkívül gyors tempóban növelte NEV-termelését. A BYD 2024 végén érte el a 10 millió legyártott NEV járművet, majd mindössze nyolc hónappal később, 2025 közepén már a 13 milliós határt is átlépte. A mostani, 15 milliós darabszám jól mutatja, hogy a termelés az elmúlt években gyakorlatilag exponenciálissá vált.
Nemzetközi összevetésben is kiemelkedő számok
A kumulált gyártási volumen nemzetközi összehasonlításban is figyelemre méltó, hiszen a BYD eddig több NEV-et állított elő, mint amennyi tisztán elektromos autót a Tesla fennállása óta összesen legyártott, ami nagyjából 8,1 millió darabot jelent. Ugyanígy megelőzi a Volkswagen Group kumulált elektromos járműgyártását is, amely a beszámolók szerint 3 millió alatti darabszámon áll, beleértve a BEV és PHEV modelleket.

Fontos különbség ugyanakkor, hogy míg a Tesla kizárólag akkumulátoros elektromos autókat gyárt, addig a BYD statisztikájában a tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművek egyaránt szerepelnek. Ettől függetlenül a volumen alapján a vállalat egyértelműen a világ legnagyobb NEV-gyártói közé tartozik.
Sikeres modellek húzzák a darabszámot
A növekvő kumulált termelést elsősorban a rendkívül nagy példányszámban értékesített tömegmodellek alapozták meg. A Dolphin ferdehátúból már több mint egymillió darabot adtak el világszerte, miközben a Seagull – egyes piacokon Dolphin Mini vagy Atto 1 néven – szintén átlépte az egymilliós eladási határt. A nagy volumenben gyártott SUV-modellek, mint a Song Plus és a Sealion 06, szintén jelentős mértékben hozzájárultak az össztermeléshez, akárcsak a Dynasty sorozat meghatározó típusai, például a Qin, a Song és a Tang.
Teljes fókusz az elektrifikációra
A BYD stratégiájának kulcseleme a vertikális technológiai integráció, amely kiterjed az akkumulátorrendszerekre, az elektromos hajtásláncokra és az intelligens vezetéstámogató rendszerekre is. A vállalat 2022-ben teljesen leállította a kizárólag belső égésű motorral szerelt járművek gyártását, és azóta száz százalékban az elektrifikált hajtásláncokra koncentrál, ami a nagy volumenű autógyártók körében továbbra is ritkaságnak számít.
Globális jelentőségű mérföldkő
A 15 milliomodik NEV legyártása nemcsak vállalati, hanem iparági szinten is komoly jelentőséggel bír. A BYD kumulált termelése továbbra is meghaladja számos nagy nemzetközi autógyártó teljes elektromos járműkibocsátását. 2025-ben Kína önmagában is a globális NEV-termelés jelentős részét adta, ezen belül pedig a BYD különösen meghatározó szerepet játszott, tovább erősítve vezető pozícióját az elektromos átállás globális folyamatában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













