Készen áll München: indulhat az új BMW i3 gyártása

0

A BMW hivatalosan is megerősítette, hogy a müncheni gyár technológiai szempontból készen áll a Neue Klasse modellgeneráció gyártására, így az új elektromos i3 szedán előállítására is. A tervek szerint az első sorozatgyártású példányok 2026 második felében gördülhetnek le a gyártósorokról, ezzel München is csatlakozik a Neue Klasse elektromos modelleket gyártó helyszínekhez.

A vállalat a BMW stratégiájának megfelelően Debrecen után a bajor fővárosban is elindítja az új generációs elektromos modellek gyártását. Míg Magyarországon az iX3 készül majd, addig Münchenben elsőként az új i3 limuzin, később pedig az i3 Touring kombi gyártása indulhat el.

Lezárultak a kulcsfontosságú tesztek

A müncheni üzemben már telepítették az új karosszériaüzem és az összeszerelő sor teljes gyártóberendezését, és a legutolsó funkcionális próbák is sikeresen lezárultak. A gyár saját megfogalmazása szerint ezzel „készen áll a következő járműgeneráció gyártására”, ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy ebben a fázisban még nem készülnek sem alkatrészek, sem kész járművek.

Az úgynevezett Common Function Test során a gyártási folyamat minden lépését végrehajtják alkatrészek nélkül. A BMW mérnökei ciklusról ciklusra egy „láthatatlan járművet” állítanak össze, amely lehetővé teszi, hogy a legapróbb részletekig ellenőrizzék a gépek és rendszerek együttműködését. A vállalat szerint ez a főpróba elengedhetetlen ahhoz, hogy a sorozatgyártás zökkenőmentesen indulhasson.

Nem az a bizonyos régi i3

Az új i3 technikai szempontból semmilyen rokonságot nem mutat a Lipcsében korábban gyártott, ikonikus akkumulátoros BMW i3 kompakt modellel. Az első tesztpéldányok még a müncheni kutatás-fejlesztési központban készültek, ám ezt az összeszerelő sort 2026 januárjában áthelyezik a müncheni gyárba, ahol már minden technológia adott lesz az előszériás járművek gyártásához.

A modell belső fejlesztési kódja NA0, és lényegében a Vision Neue Klasse sorozatgyártásra szánt változatáról van szó, amelyet a BMW a IAA 2023 kiállításon mutatott be.

Hivatalos név, hivatalos menetrend

Bár az i3 elnevezésről már korábban is sok találgatás látott napvilágot, Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója csak november elején erősítette meg hivatalosan, hogy az elektromos, 3-as sorozat méretosztályába tartozó szedán valóban ezt a nevet kapja. Ekkor hangzott el az is, hogy a sorozatgyártás 2026 második felében indul el, és a modell gyártási helyszíne a BMW müncheni központja lesz.

Átalakuló gyár, folyamatos termelés mellett

Noha a müncheni üzem jelenleg is 3-as és 4-es sorozatú modelleket gyárt belső égésű és hibrid hajtáslánccal, az elektromos Neue Klasse érkezése jelentős átalakításokat tett szükségessé. Az elmúlt másfél évben a gyár területének mintegy egyharmadán hajtottak végre átfogó felújításokat, hogy megfeleljen az új iFACTORY gyártási logikának.

A munkálatok során régi csarnokokat bontottak el, miközben új összeszerelő-, logisztikai- és karosszériaüzemi létesítmények épültek. Mindez úgy zajlott, hogy közben a napi termelés elérte az akár ezer darab 3-as és 4-es sorozatú járművet is. Peter Weber, a müncheni gyár vezetője szerint ez jól mutatja, hogy a BMW milyen tempóban és hatékonysággal készül az elektromos korszakra.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!