Elindult a félszilárdtest-akkumulátoros MG4-ek kiszállítása

0

Megkezdődött a félszilárdtest-akkumulátorral szerelt MG4-ek kiszállítása Kínában, ami komoly mérföldkőnek számít a megfizethető elektromos autók világában. Az új MG4 Anxin Edition az első olyan széles tömegeknek szánt villanyautó, amely semi-solid-state, vagyis félszilárdtest-akkumulátort kapott, egy olyan technológiát, amely eddig szinte kizárólag a prémium szegmens kiváltsága volt.

Gyors modellváltás a globális siker érdekében

Az MG szempontjából különösen érdekes, hogy a korábbi MG4 Electric mindössze 2022 óta van piacon, mégis már 2025 márciusában bemutatták az utódját. Ennek oka elsősorban az, hogy miközben Európában – például Németországban – kifejezetten sikeres modellnek számít, Kínában nem hozta a gyártó által várt eladási számokat.

Az új MG4 EV-t ezért már eleve globális modellként tervezték meg, amely nemcsak Európában, hanem Kínában és más ázsiai piacokon is versenyképes lehet, mind technológiai, mind ár-érték arány szempontjából.

Az Anxin Edition technológiai előnye

A kínai piacon az MG végül öt felszereltségi szinttel indította el az új MG4 értékesítését, amelyek közül az Anxin Edition kapta a legnagyobb figyelmet. Ennek oka egyértelműen a félszilárdtest-akkumulátor, amelyet a QingTao Energy szállít. A startup különlegessége, hogy már korábban részesedést szerzett benne az MG anyavállalata, a SAIC Motor.

A félszilárdtest-akkumulátorokat az iparágban átmeneti technológiaként kezelik a hagyományos lítiumion- és a teljes szilárdtest-akkumulátorok között. Előnyük, hogy nagyobb energiasűrűséget, gyorsabb töltést és jobb biztonsági jellemzőket kínálnak, ami kulcsfontosságú lehet az elektromos autók tömeges elterjedése során.

Prémium technológia elérhető áron

Eddig gyakorlatilag csak a Nio jutott el a félszilárdtest-akkumulátorok sorozatgyártásáig, ahol a cellákat a WeLion szállítja. Éppen ezért számít valódi áttörésnek, hogy az MG4 – egy kompakt, tömegeknek szánt modell – most ugyanezt a technológiát hozza el a megfizethető szegmensbe.

Az MG4 Anxin Edition Kínában körülbelül 100 ezer jüanos áron kerül forgalomba, ami nagyjából 12 ezer eurónak felel meg. Összehasonlításképpen a hagyományos lítiumion-akkumulátoros MG4-változatok már 70 ezer jüan körüli áron elérhetők, ami hozzávetőleg 8500 euró.

Európai piac: még kérdéses a jövő

Európában az új generáció egyelőre nem kapható, a bevezetést csak a jövő évre tervezik. Egyelőre az sem ismert, hogy az Anxin Edition félszilárdtest-akkumulátorral megérkezik-e az európai piacra. Fontos szempont, hogy a kínai és az európai árak nem hasonlíthatók össze közvetlenül, mivel az exportköltségek és az importvámok jelentősen megemelik az árakat. Németországban például a jelenlegi MG4 Electric 34 990 eurós alapárról indul.

Műszaki adatok: hatótáv és töltés is erős

A műszaki adatok alapján az MG4 Anxin Edition mangánalapú félszilárdtest-akkumulátort használ, amely mintegy 5 százalékkal kevesebb folyékony elektrolitot tartalmaz, mint egy hagyományos lítiumion-akkumulátor. Az akkumulátor 53,95 kWh kapacitású, amelyhez egy 120 kW teljesítményű állandó mágneses szinkronmotor kapcsolódik.

A kínai CLTC mérési ciklus szerint a hatótáv 530 kilométer, az átlagos energiafogyasztás 11,9 kWh 100 kilométerenként. Két C-s gyorstöltéssel az akkumulátor 30-ról 80 százalékra mindössze 21 perc alatt feltölthető, a végsebesség pedig 160 km/h.

Méretben és komfortban is előrelépés

Az új MG4 méretei is érezhetően nőttek az elődhöz képest. A karosszéria 4,40 méter hosszú1,84 méter széles és 1,55 méter magas, miközben a 2,75 méteres tengelytáv nagyobb belső teret és jobb komfortot ígér. Mindez arra utal, hogy az MG nemcsak technológiai, hanem térkínálati és használati értékben is komoly előrelépést szán az új generációnak, különösen globális piaci szereplés esetén.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!