Itt vannak a tízmillió forintos Volkswagen ID. Polo eddig titkolt adatai

0

A Volkswagen a jövő évi piaci bevezetés előtt újabb fontos részleteket árult el az ID. Polo elektromos kisautóról, amely a márka egyik legfontosabb belépőszintű villanymodellje lehet Európában. Most először váltak hivatalossá a négyféle hajtásláncra és a két akkumulátor-változatra vonatkozó műszaki adatok, amelyek eddig csak részben szivárogtak ki.

Vezethető prototípus, végre konkrét számokkal

Az ID. Polo még álcázott, színes „harlekin” fényezésű prototípusa közvetlenül a szeptemberi IAA előtt mutatkozott be, ám a frankfurti premier idején a Volkswagen még visszafogott volt a technikai részletekkel. Most azonban egy zártkörű „Covered Drive” eseményen kiválasztott újságírók már vezethették az érkező wolfsburgi elektromos kompaktot, és ezzel együtt részletes hajtáslánc-adatok is napvilágot láttak.

Korábban már ismert volt, hogy a Cupra és a Škoda testvérmodellekkel közös csúcsváltozat 166 kW teljesítményt kínál majd, ám az alapmodell – a régóta emlegetett 25 000 eurós ID. Polo – műszaki paraméterei eddig ismeretlenek maradtak.

Négy hajtáslánc, két akkumulátor – így áll össze a kínálat

Mostanra hivatalossá vált, hogy az ID. Polo négy különböző teljesítményszinttel kerül piacra. A kisebb akkumulátorhoz 85 és 99 kW-os, míg a nagyobb akkumulátorhoz 155 és 166 kW-os villanymotor társul. A legerősebb változat Volkswagen ID. Polo GTI néven érkezik.

Minden kivitelben az APP290 jelű villanymotor dolgozik, amelyet kifejezetten elsőkerék-hajtású elektromos modellekhez fejlesztettek. A Volkswagen elnevezési rendszere szerint 290 Nm nyomatékot biztosít. Újdonság az úgynevezett „pulse inverter”, amely teljes egészében házon belüli fejlesztés. Ez nemcsak a költségeket csökkenti, hanem kulcsszerepet játszik abban is, hogy az ID. Polo belépőára nagyjából 25 000 euró körül alakulhat.

LFP vagy NMC: két akkutechnológia, eltérő célokkal

Az ID.2all tanulmány 2023-as bemutatása óta tudható volt, hogy a Volkswagen kétféle akkumulátortechnológiát tervez. Az olcsóbb belépőmodellek LFP-akkumulátort kapnak, míg a nagyobb hatótávot igénylő változatok NMC-akkumulátorral készülnek.

85 és 99 kW-os hajtásláncok alapból az LFP-technológiájú akkumulátort használják, amelynek nettó kapacitása 37 kWh. A Volkswagen bruttó értéket nem közölt, de az előzetes számítások szerint ez akár 300 kilométeres WLTP-hatótávot is lehetővé tehet. A végleges adatok az előrendelések indulásakor, 2026 áprilisában érkeznek.

Az LFP-akkumulátor legfeljebb 90 kW-tal tölthető, a 10–80 százalékos töltés nagyjából 27 percet vesz igénybe. Váltóáramú töltés 11 kW-tal lehetséges, amellyel az akkumulátor négy óra alatt feltölthető.

Nagyobb hatótáv, kompromisszumos töltés

A nagyobb, 52 kWh nettó kapacitású NMC-akkumulátor akár 450 kilométeres hatótávot kínál. Bár korábban 55–60 kWh-s értékekről szóltak a várakozások, a sorozatgyártású változat végül kisebb lett. A töltési idő is módosult: a korábban ígért 20 perc helyett 23 perces 10–80 százalékos töltési időt ad meg a gyártó, 130 kW-os csúcsteljesítmény mellett. A számok alapján a csúcsteljesítmény csak rövid ideig áll rendelkezésre, a pontos töltési görbét azonban a Volkswagen egyelőre nem hozta nyilvánosságra.

Egységes cellák, új futómű, új platform

Mindkét akkumulátorváltozat a PowerCo szabványosított prizmatikus celláit használja, eltérő kémiai összetétellel. A cell-to-pack elrendezésnek köszönhetően elmarad a korábbi MEB-modellek moduláris felépítése, ami költség-, tömeg- és helymegtakarítást, valamint körülbelül 10 százalékos energiasűrűség-növekedést eredményez.

Az ID. Polo az új, elsőkerék-hajtású MEB+ platformra épül, amelyhez teljesen új futóművet fejlesztettek. Elöl MacPherson rugóstag, hátul egy különösen kompakt csatolt lengőkaros tengely dolgozik. A Volkswagen szerint az új konstrukció pontos, lineáris vezethetőséget és magasabb biztonságérzetet nyújt.

Méretek, tömeg, vontatás – nem csak városba

Az ID. Polo 4,05 méter hosszú, tengelytávja 2,60 méter, szélessége 1,82 méter, magassága 1,53 méter. A menetkész tömeg mindössze 1512–1515 kilogramm, akkumulátortól függően. A csomagtartó 435 literes, az utastér pedig a belső égésű Polóhoz képest 19 milliméterrel tágasabb.

Újdonság, hogy az ID. Polo vonóhoroggal is rendelhető, akár 1,2 tonnás vontatási kapacitással, ami ebben a szegmensben ritkaságnak számít.

Digitális belső tér, klasszikus GTI-hangulat

A belső teret teljesen újratervezték, a hangsúly az ergonómián és a fizikai kezelőszervek visszatérésén van. A digitális műszeregység 10,25 colos, míg az infotainment rendszer egy 13 colos központi kijelzőn fut. Az ID. Polo GTI sportosabb lökhárítókkal és karakteresebb megjelenéssel különbözik majd az alapmodelltől.

Mikor jön a 25 000 eurós változat?

A Volkswagen egyelőre nem erősítette meg, hogy mind a négy hajtáslánc elérhető lesz-e már a 2026 áprilisi előrendelések indulásakor. Valószínű, hogy kezdetben csak egy verzió kerül piacra, és később bővül a kínálat. Ez azt is jelentheti, hogy a 25 000 eurós ID. Polo megjelenésére még várni kell, különösen akkor, ha a gyártás a nagyobb akkumulátoros változattal indul.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!