A BYD tovább bővíti a 240 kW csúcsteljesítményű, TZ200XYAT jelzésű villanymotor alkalmazását, és ezzel egyértelműen új mércét állít fel a megfizethetőbb, középkategóriás elektromos autók szegmensében. A friss kínai típusengedélyezési dokumentumok megerősítik, hogy ez a hajtáslánc több népszerű modellben is megjelenik, lefedve a Dynasty és az Ocean modellcsaládokat is.
Egy motor, amely átrajzolja a középkategóriát
A TZ200XYAT egy állandómágneses szinkronmotor, amelynek névleges teljesítménye 120 kW, míg a maximális csúcsteljesítménye eléri a 240 kW-ot, vagyis nagyjából 326 lóerőt. Ez a teljesítményszint eddig inkább a felsőbb kategóriák sajátja volt, most azonban a BYD ezt a technológiát a szélesebb közönség számára is elérhetővé teszi. A motor kompatibilis a BYD 800 voltos nagyfeszültségű architektúrájával, és támogatja a Megawatt Flash Charge gyorstöltési rendszert, amelyben a motor tekercsei aktívan részt vesznek a töltési folyamatban.

Fejlett technológia, házon belüli fejlesztéssel
A műszaki megoldások között szerepel a közvetlen hűtési rendszer, a tízrétegű lapos huzalos állórész-tekercselés, a mindössze 0,2 milliméter vastag szilíciumacél állórészlemezek, valamint a változó fluxusú motoros kialakítás. A BYD emellett frissítette a középkategóriás elektromos autók energiamenedzsmentjét és integrált vezérlőrendszereit, hogy azok teljes mértékben kiaknázzák a motor képességeit. A hajtáslánc teljes egészében házon belüli fejlesztés, és szilícium-karbid (SiC) technológiát alkalmaz.
Ezekben a modellekben jelenik meg a 240 kW-os hajtás
A dokumentumok szerint a Seal 07 EV, a Seal 06 GT, a Seal 06 EV, a Qin Max EV, a Han EV, valamint a Ti3 is megkapja a TZ200XYAT villanymotort. A Seal 07 EV például opcionálisan tetőre szerelt LiDAR szenzorral is rendelhető, míg a Seal 06 GT hátsó elrendezésű, 240 kW-os hajtással készül. A Ti3 esetében a korábbi, gyengébb hátsó motorokat váltja le az új egység, miközben az első tengelyen megmarad egy kisebb teljesítményű, aszinkron villanymotor. A Han EV továbbra is többmotoros konfigurációkkal érhető el, akár 580 kW rendszerszintű csúcsteljesítménnyel.
Világos különbségtétel a nagyobb teljesítményű motorokhoz képest
A BYD egyértelműen elkülöníti a TZ200XYAT motort a nagyobb teljesítményű, például TZ220XYAE és TZ220XYBS jelzésű egységektől. Utóbbiak jellemzően sportosabb, kétmotoros konfigurációkban jelennek meg, eltérő hangolással és magasabb rendszerteljesítménnyel, míg a TZ200XYAT kifejezetten a középkategóriás elektromos autók ideális kompromisszuma.
Megfizethető ár, csúcstechnológia
A 240 kW-os villanymotorral szerelt modellek 100 000 és 150 000 jüan közötti ársávban mozognak, ami nagyjából 14–21 ezer amerikai dollárnak felel meg. A motor integrálható a BYD e-Platform 3.0 Evo rendszerrel, valamint az új, akár 1000 voltos „Super e-Platformmal” is, amelyek szintén támogatják a megawattos töltési technológiát. A teljesítményszint ideális a középkategóriás személyautók számára, ugyanakkor a technológia nagyobb járművekben, például elektromos buszokban is alkalmazható.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













