Az elektromos Ford Bronco sorozatgyártása hivatalosan is elindult, ám nem ott, ahol a legtöbben várták volna. A tisztán elektromos változat nem az Egyesült Államokban, hanem Kínában gördül le a gyártósorról, miközben az amerikai piac egyelőre kimarad ebből az új modellből.
Kínában készült az első szériapéldány
A Ford december 12-én jelentette be, hogy a Bronco EV – amelyet a gyártó „All-Terrain Camping SUV” néven emleget – belépett a tömeggyártás szakaszába. Az első sorozatgyártású példány a nanchangi üzemben készült el, ráadásul a gyár 200 000. legyártott járműveként. A létesítmény a Ford és a Jiangling Motors Group (JMC) közös vállalatához tartozik, ahol jelenleg Ford, Lincoln és JMC modellek is készülnek.

Komoly beruházás az elektromos átállásért
A közös vállalat az év elején 300 millió jüant, vagyis körülbelül 42,5 millió dollárt fordított az üzem korszerűsítésére. A fejlesztés célja az volt, hogy a gyár alkalmassá váljon a NEV-modellek gyártására. Ennek az átalakításnak az első kézzelfogható eredménye lett az elektromos Bronco sorozatgyártásának elindulása.
Ismerős forma, teljesen elektromos hajtás
A kínai piacra szánt elektromos Ford Bronco külső megjelenése szinte teljesen megegyezik az Egyesült Államokban forgalmazott hagyományos változattal, a technika azonban gyökeresen eltér. Az autó egy 105,4 kWh kapacitású akkumulátort kapott, amelyet a BYD leányvállalata, a FinDreams szállít. A kínai CLTC mérési ciklus szerint a hatótáv elérheti a 650 kilométert.
A modell összkerékhajtású, két villanymotorral, amelyek együttesen 445 lóerős (332 kW-os) teljesítményt biztosítanak. Emellett elérhető egy hatótávnövelt elektromos (EREV) változat is, amely egy 43,7 kWh-s akkumulátort és egy 1,5 literes turbós benzinmotort kombinál. Ez a kivitel tisztán elektromosan 220 kilométert, kombinált üzemben pedig akár 1 220 kilométert is képes megtenni.
Kifejezetten a kínai vásárlókra szabva
Az utastér kialakítása egyértelműen a kínai piac igényeihez igazodik. A modern technológiai megoldások mellett az egyik legfeltűnőbb extra a beépített, 7,5 literes hűtőszekrény, amely ritkaságnak számít ebben a kategóriában. A műszerfal közepén egy 15,6 colos érintőkijelző kapott helyet, a vezető előtt pedig digitális műszeregység található. Opcionálisan egy akár 70 colos megjelenítési felületű, kiterjesztett valóság alapú head-up display is rendelhető.
Méretekben nincs meglepetés
Az elektromos Bronco méreteit tekintve gyakorlatilag megegyezik az amerikai piacon ismert változattal. A modell 5 025 milliméter hosszú, 1 960 milliméter széles, 1 825 milliméter magas, tengelytávja pedig 2 950 milliméter, ami közel azonos a hagyományos Bronco adataival.
Ár és piaci helyzet
A Ford már megnyitotta az előrendeléseket Kínában. Az előértékesítési árak 229 800 jüanról indulnak, ami nagyjából 32 300 dollárnak felel meg, míg a csúcsváltozat ára 282 800 jüan, azaz körülbelül 40 000 dollár. A modell tisztán elektromos és hatótávnövelt elektromos hajtáslánccal is elérhető.
Miközben a Ford Európában plug-in hibrid Bronco gyártását tervezi a spanyolországi Valencia üzemben, az amerikai gyártónak továbbra sincs konkrét terve arra, hogy a teljesen elektromos Bronco az Egyesült Államokban is megjelenjen. Az amerikai vásárlóknak így egyelőre marad a várakozás, miközben Kína ismét egy olyan elektromos újdonságot kap meg, amely máshol is komoly sikert arathatna.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!


















