Utolsó lett a Tesla a használt autók listáján – de van egy komoly csavar

0

Megjelent a Consumer Reports legfrissebb használt autós megbízhatósági tanulmánya, és a hír gyorsan végigsöpört a sajtón: a Tesla a rangsor legutolsó helyére került. A vizsgálat az 5–10 éves autókat elemezte, és az eredmények szerint a Tesla a 26. helyen végzett a 26 márkát felsoroló listán, olyan gyártók mögött, mint a Chrysler, a Dodge vagy a Jeep.

Első ránézésre ez komoly pofon a márkának, viszont a számok mögé nézve azonban jóval összetettebb kép rajzolódik ki, amely nélkül könnyű félreértelmezni az adatokat.

Mit vizsgált pontosan a Consumer Reports?

A felmérés a 2014 és 2019 közötti modellévekhez tartozó autókra fókuszált, a Consumer Reports tagjainak visszajelzései alapján. Ezekből számolták ki az úgynevezett márkamegbízhatósági pontszámot, amely kizárólag a használt járművekre vonatkozik.

A lista alsó régiójában főként amerikai márkák szerepelnek. A Chrysler 36 ponttal a 23., a Ram 35 ponttal a 24., a Jeep 32 ponttal a 25. helyen végzett, míg a Tesla 31 ponttal zárta a sort. A rangsor élén eközben a Lexus és a Toyota áll 77, illetve 73 ponttal, ami a japán gyártók hosszú ideje ismert megbízhatóságát tükrözi.

Mi húzta le a Tesla pontszámát?

gyenge eredmény döntően a korai Model S és Model X modellekhez köthető. A tulajdonosok a hajtáslánccal, a futóművel és a klímarendszerrel kapcsolatos problémákat jeleztek, emellett gyakran szóba kerültek az összeszerelési minőségi gondok, például a fényezési hibák és a belső elemek illesztései.

Fontos hangsúlyozni, hogy egy 5–10 éves Tesla szinte kizárólag a márka korai időszakának termékeit jelenti. Ez volt az a korszak, amikor a Tesla még élesben tanulta az autók tömeggyártását, alacsony darabszámokkal, rendkívül összetett konstrukciókkal és komoly gyártási nehézségekkel.

A hírhedt „gyártási pokol” hatása

2012 és 2015 között gyártott Model S modellek ismert problémái közé tartoztak a hajtóegység-meghibásodások és az ajtókilincsek hibái. A Model X, amely 2015 végén jelent meg, maga Elon Musk szerint is túlbonyolított konstrukció volt, különösen a Sólyomszárny ajtók miatt. Ez az időszak pedig a Tesla számára fájdalmas, de tanulságos volt, és a Consumer Reports értékelése is ezt tükrözi.

Öreg Tesla kontra új Tesla

A tanulmány legfontosabb tanulsága, amelyet maga a Consumer Reports is hangsúlyoz, hogy az „öreg Tesla” és az „új Tesla” között hatalmas a különbség. Miközben a márka a használt autók között az utolsó helyen áll, az új modellek már teljesen más képet mutatnak.

A Consumer Reports legfrissebb, új autókra vonatkozó megbízhatósági rangsorában a Tesla már bekerült a legjobb tízbe. A Model Y – amely jelenleg a világ legnagyobb darabszámban eladott autója – 81 pontos értékelést kapott, ami „kiváló” minősítésnek számít, és már a legjobb japán márkák szintjét hozza.

A szervezet így fogalmazott: „A Tesla például alacsony helyezést ér el a használt autók megbízhatósági rangsorában, amikor azt vizsgáljuk, hogyan teljesítenek az 5–10 évvel ezelőtt gyártott modelljei. A vállalat évekkel ezelőtt számos problémával küzdött, amikor teljesen új modelleket vezetett be és felfuttatta a gyártást… Az amerikai autógyártó azonban jelentős fejlődést ért el, és legújabb modelljei már az átlagosnál jobb megbízhatóságot mutatnak.”

Tanulság a használt Teslát keresőknek

Model 3 és a Model Y már egyszerűbb, harmadik generációs konstrukciók, amelyek közvetlenül profitáltak a korábbi hibákból levont tanulságokból. Ez azt jelenti, hogy a mostani statisztika nem a jelenlegi Tesla-modellek megbízhatóságáról, hanem a márka gyerekkoráról mond ítéletet.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!