A Stellantishez tartozó Citroën bemutatta az ELO nevű elektromos koncepcióját, amely mindössze 4,10 méteres hosszával is meglepően tágas és moduláris belsőt kínál. A márka szerint az ELO olyan többfunkciós tér, ahol ugyanúgy lehet pihenni, játszani, dolgozni vagy akár aludni is. A koncepció az elektromobilitásra épülő jövő mobil életterét mutatja be, ahol a funkcionalitás és az egyszerű technológia találkozik.
Az OLI öröksége: új ötletlabor a Citroëntől
A 2022-es OLI bemutatása után a Citroën most az ELO-val folytatja azt a filozófiát, amelyben az autó nem csupán közlekedési eszköz, hanem sokkal inkább mobil élettér. A gyártó az ELO-t „ötletlaboratóriumnak” nevezi, amely összegzi a márka jövőbeli gondolkodását. A cél egy olyan jármű, amely az utazást, a pihenést, a kreatív időtöltést és a munkavégzést is szolgálja, ezzel újfajta kapcsolatot teremtve az autó és a mindennapi élet között.

REST, PLAY, WORK: a teljesen moduláris belső filozófiája
Az ELO elnevezés a REST, PLAY, WORK kifejezésekből származik, és a Citroën szerint ez a három pillér határozza meg a koncepció lényegét. Az elektromos felépítés és a padló alatti helytakarékos architektúra teszi lehetővé, hogy a mindössze 4,10 méteres autó szokatlanul tágas legyen.
Xavier Chardon vezérigazgató így jellemezte a koncepciót: „Az ELO egy ötletlabor, amely tökéletesen megtestesíti a Citroën értékeit, és új perspektívákat nyit a mai gondolkodásunk számára… Az ELO erőteljes üzenetet küld arról, hogy mit is jelent a Citroën.”
A vezetőülés elforgatható, így könnyebb a beszélgetés és a munkavégzés. Két további lehajtható ülésnek köszönhetően akár hat fő is elfér. A belső tér átalakítható kétfős hálóhellyé, házimozivá vagy mobil munkaállomássá, így valódi, gördülő minilakássá válik.

A funkcionalitás elsőbbsége: fényárban úszó tér és okos részletek
A Citroën formatervezői a funkcionalitást helyezték előtérbe. A félköríves hátsó ajtók szinte a tetőig érnek, így a 4,5 négyzetméteres üvegfelületnek köszönhetően az utastér természetes fényben úszik. A moduláris tér kialakítása egyszerű, mégis ötletes megoldásokra épít.
A szabadidős felhasználást egy beépített kompresszor is támogatja, amely úszógumik, SUP-deszkák vagy kerékpárgumik felfújására alkalmas. A jármű V2L (vehicle-to-load) funkcióval rendelkezik, így az akkumulátor külső eszközöket, például elektromos grillezőt is képes táplálni – akár kempingezés, akár munkavégzés közben.

Elektromos platform, kevés konkrétum
Az ELO teljesen elektromos architektúrára épül, a hajtás a hátsó tengelyre került, ám a Citroën egyelőre nem közölt teljesítményadatokat, akkumulátorkapacitást vagy hatótávot. Mivel a modell nem sorozatgyártásra készül, így a részletes specifikációk később sem feltétlenül kerülnek nyilvánosságra. A koncepció január 9-én debütál a Brüsszeli Autószalonon, ahol a márka elképzeléseinek egyik leglátványosabb vízióját mutatja be.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













