Így indul a Mercedes robotaxi-korszaka

0

A Mercedes-Benz és a Momenta hivatalosan is bejelentette, hogy elindítják az SAE 4-es szintű önvezető taxiszolgáltatást, amely a jövő automatizált közlekedésének egyik legfontosabb állomása. A program első fázisa Abu-Dzabiban indul, ahol a sikeres tesztek után a szolgáltatás további városokra és piacokra terjeszkedhet. A projekt egy új korszak kezdetét jelzi, amelyben az autonóm mobilitás egyre nagyobb szerepet kap a nagyvárosi közlekedésben.

Abu-Dzabi lesz a Mercedes robotaxiainak indulópontja

A tesztüzem lebonyolítója a Lumo, amely a K2 technológiai cég leányvállalataként szövetségi engedélyt kapott autonóm járművek üzemeltetésére az Egyesült Arab Emírségekben. A régió első robotaxi-flottája így már Abu-Dzabiban áll szolgálatba, és ezzel a város az autonóm közlekedés egyik globális központjává válhat.

A projektben a Mercedes vadonatúj S-Osztály modellje játszik kulcsszerepet. A járműveket kifejezetten a fejlesztéshez szükséges érzékelőcsomaggal szerelték fel, amely LiDAR-t, radarszenzorokat és kamerákat tartalmaz. Ezek együttese biztosítja azt a megbízhatóságot és precizitást, amelyre egy SAE 4-es szintű autonóm rendszernek szüksége van.

A Mercedes következő nagy ugrása: 130 km/h-s autonóm közlekedés

A német gyártó nem áll meg a városi robotaxi-megoldásoknál. A vállalat célja, hogy öt éven belül olyan Mercedes-modellt kínáljon, amely autonóm módon képes 130 km/h-s sebességgel közlekedni, vagyis már autópályás környezetben is önvezető üzemmódot biztosít. Ez óriási előrelépést jelent a jelenlegi rendszerekhez képest, és jelentősen kiszélesíti az önvezetés mindennapi felhasználási lehetőségeit.

Joerg Burzer, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának tagja így fogalmazott: „Egy robotaxi S-Osztállyal új szintre emeljük az automatizált mobilitást – mindig a biztonságot és a kényelmet ötvözve, hogy új iparági standardokat teremtsünk a világ intelligens közlekedési rendszereiben. Minden ilyen irányú tevékenységünk hangsúlyozza a Mercedes-Benz úttörő szerepét az autonóm vezetés terén.”

MB.OS és Nvidia: új iparági ökoszisztéma születik

A Mercedes jelezte, hogy az együttműködés a Momentával még csak a kezdet. A cég további partnerségeket vizsgál vezető technológiai vállalatokkal, amelyekkel egy teljes, SAE 4-es robotaxi-ökoszisztéma kiépítése a cél. Ennek alapját a Mercedes saját MB.OS operációs rendszere adja, amely nyílt és skálázható környezetet biztosít az autonóm technológiák fejlődéséhez.

Továbbá a vállalat kiemelte, hogy a jövőben olyan rendszerek fejlesztését is vizsgálják, amelyek az Nvidia Drive AV platformjára épülhetnek. Ez a technológia jelentősen felgyorsíthatja az autonóm járművek fejlesztését, és lehetővé teheti a gyorsabb piacra lépést is.

Az Nvidia is robotaxi-nagyhatalommá válik

Az Nvidia nem csupán technológiai beszállítóként van jelen a piacon. A vállalat saját autonóm mobilitási hálózatát építi, és nemrégiben partnerséget jelentett be olyan nagy szereplőkkel, mint az Uber, a Stellantis és a Foxconn. Ezekkel közösen fejleszti a jövő önvezető fuvarmegosztó és gyártási megoldásait, így könnyen lehet, hogy az autonóm közlekedési szektor egyik meghatározó irányítója lesz.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!