A BYD a héten fontos gyártási mérföldkőhöz érkezett, hiszen akkumulátorgyártása átlépte a 113 GWh-t 2025 első három negyedévében. A vállalat azonban nem csak ünnepel, hanem új szintre emeli a minőséget is. A „Zero Defects”, vagyis „Zéró hibaszint” nevű minőségi kezdeményezés célja, hogy az akkumulátorok megbízhatósága a lehető legmagasabb szintre lépjen. A program azt a törekvést mutatja, hogy a BYD a globális élvonalban kíván maradni, miközben egyre több külső partner számára gyárt akkumulátort.
A minőségforradalom már a harmadik negyedév elején elindult
A CarNewsChina beszámolója szerint a BYD új programja már a harmadik negyedév elején elrajtolt, melynek lényege, hogy a gyártási folyamat minden pontján minimalizálja a hibákat. A vállalat célja, hogy a hibalehetőségeket az összeszerelő sorok teljes hosszán, egészen a végfelhasználóig következetesen visszaszorítsa. Az időzítés nem véletlen, hiszen a BYD egyre nagyobb szerepet tölt be mint akkumulátorszállító más autógyártók számára, miközben energiatároló rendszereinek – BESS megoldásainak – üzletága is dinamikusan növekszik.
Miért most lép a BYD ilyen nagyot előre?
A BYD számára ezek a terjeszkedési területek egyszerre biztosítanak egyre szélesebb nemzetközi jelenlétet és egyre magasabb globális elvárásokat. A vállalat ezért az operatív hatékonyságot, a hibák csökkentését és a folyamatok egységesítését helyezi fókuszba. A cél, hogy a gyártás, a minőségellenőrzés és az ügyfélkapcsolatok minden szinten olyan „irányítási gyakorlatokat” mutassanak, amelyek összemérhetőek a Toyota szintjével. A BYD ezzel egyértelmű jelzést ad arra, hogy a prémium minőséget is célba veszi, nemcsak a mennyiségi növekedést.
Rakétasebességgel szárnyal a BYD 2025-ben
A kínai gyártó 2025-ben eddig rendkívül erős évet fut. Júniusban Kínában megelőzte az elektromosautó-eladásokban a korábbi piacvezető Teslát, majd augusztusban Európában is sikerült túlszárnyalnia az amerikai gyártót. Eközben a hazai vontatási akkumulátorgyártása 113,42 GWh-t ért el az év első három negyedévében, amelyből 23,65 GWh-t külső ügyfeleknek – köztük a Teslának – szállított le. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a BYD egyre inkább globális beszállítóvá válik, könnyű belátni, miért tűnik rossz ötletnek a vállalat ellen fogadni.
Még nem tudni, hogyan mérik majd a hibátlanságot
A BYD egyelőre nem tett közzé hivatalos részleteket arról, hogy milyen teljesítménymutatókkal vagy mérföldkövekkel kívánja mérni a „Zero Defects” cél megvalósulását. Ennek ellenére az üzenet így is világos marad: a vállalat folyamatos fejlődésre törekszik, és nem kíván megállni az új minőségi szint eléréséig. A program elindítása azt jelzi, hogy a BYD nem csak a mennyiségben, hanem a minőségben is globális vezetővé akar válni.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













