A kínai hatósági dokumentumokból mostanra egyértelműen kiderült, hogy a Smart #6 első körben plug-in hibridként érkezik, nem pedig tisztán elektromos limuzinként. A Smart benyújtotta a típus jóváhagyási kérelmét a MIIT felé, és bár ez lesz a márka első szedánja, a hajtáslánc meglepően nem elektromos, hanem egy Geely-alapú PHEV rendszer.
Mi történt a várt elektromos Smart limuzinnal?
A pletykák hónapok óta arról szóltak, hogy a Smart #5 alapjaira érkezik majd egy tisztán elektromos, négyajtós modell. A 800 voltos rendszer gyors töltést, a limuzinforma pedig kimagasló hatékonyságot ígért. Ehhez képest a valóság egészen más lett: a Smart #6 a #5-höz hasonlóan plug-in hibridként mutatkozik be, mégpedig sajátos, teljesen egyedi formavilággal.

Hivatalos: Smart #6 EHD – ugyanaz a PHEV rendszer, mint a #5-ben
A MIIT adatbázisában a modell Smart #6 EHD néven szerepel. Az „EHD” jelölés ugyanazt a PHEV technológiát takarja, amelyet a Smart #5 EHD már megkapott – ez volt a márka első plug-in hibridje Kínában. Mivel a platform eredetileg teljes értékű elektromos meghajtást is támogat, a tisztán villanyos #6 később nagy valószínűséggel érkezik.
Két modellváltozat, 320 kW rendszer-teljesítmény
A #6 két változatban szerepel a katalógusban, mindkettő plug-in hibridként. A hibridrendszer 1,5 literes, 120 kW-os benzinmotorból és egy háromsebességes váltóba integrált elektromos gépből áll. Az elektromotor 200 kW teljesítményű, így az összteljesítmény 320 kW, ami pontosan megegyezik a Smart #5 EHD értékeivel. A technológia alapját a Geely NordThor rendszere adja.

Kétféle LFP akkumulátor: SVOLT és CATL
A két változat között az akkugyártó a különbség: egyikben SVOLT, a másikban CATL LFP-akkumulátor dolgozik. A kapacitást a MIIT nem közölte, de iránymutató, hogy a Smart #5 EHD nagyobb akkucsomagja 41,46 kWh, amely 252 km elektromos hatótávot biztosít.
CLTC szerinti hatótáv: 285 km – de csak papíron ilyen jó
A Smart #6 EHD elektromos hatótávolsága 285 km a kínai CLTC szerint, ám nem tudni, melyik akkumulátorra vonatkozik. A rendszerfogyasztás 3,9 l/100 km, így a kombinált hatótáv akár 1810 km is lehet. Fontos azonban kiemelni, hogy a CLTC rendszer a valóságnál rendre optimistább adatokat ad – WLTP szerint jóval alacsonyabb érték várható.
Méretek: minden idők leghosszabb Smartja
A Smart #6 méreteivel teljesen új kategóriát nyit a márkán belül:
- hossz: 4,91 méter
- tengelytáv: 2,93 méter – mindkettő rekord a Smartnál
- szélesség: 1,92 méter
- magasság: 1,51 méter
A dizájn teljesen önálló karaktert kapott: nem követi sem a #5 szögletes, robusztus formáit, sem a #1 és #3 kerekded stílusát. Az utastérről és az árakról egyelőre nincs információ.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













