Az LG Energy Solution és a Mercedes-Benz újabb jelentős akkumulátorszállítási megállapodást írt alá, amely már a harmadik hasonló volumenű szerződés másfél éven belül. A legfrissebb kontraktus értéke kétbillió won, vagyis mintegy 1,17 milliárd euró. A koreai sajtó az LG Energy Solution tőzsdei közleményére hivatkozva arról számolt be, hogy a mostani szerződés Észak-Amerika és Európa számára biztosít akkumulátorokat 2028. március 1. és 2035. június 30. között, bár a pontos tartalom még változhat. Egyelőre azt sem tudni, hogy a Mercedes cellákat vagy komplett akkumulátorcsomagokat rendelt-e az LG-től.
A Pulse szerint a kétbillió won körülbelül megegyezik az LGES előző évi bevételének nyolc százalékával, hiszen 2024-ben 25,62 billió wont realizált a vállalat. Több forrás úgy véli, hogy a mostani megállapodás akkumulátorai a Mercedes középkategóriás és belépőszintű elektromos modelljeihez érkezhetnek. A szakmai beszámolók kiemelik, hogy míg az elmúlt két év három nagy szerződése jellemzően a nagy teljesítményű, prémium modellekhez tervezett 46-os hengeres cellákról szólt, a mostani üzlet inkább a középkategóriára fókuszálhat, bár a formátum és a kémia továbbra sem ismert.
Korábbi gigaüzletek: majdnem 160 GWh hengeres cella
Biztosnak látszik, hogy az LGES és a Mercedes kapcsolata látványosan erősödik. 2024 októberében a felek már aláírtak egy 50,5 GWh-s szállítási szerződést, ám akkor kevés részlet vált ismertté, így nem lehetett tudni, hogy cellákra vagy pakkokra vonatkozott-e a kontraktus. A koreai sajtó már ekkor is a nagy méretű, 46-os szériás hengeres cellákat emlegette, amelyek szállítása 2028-tól indulhat.
2024 szeptemberében újabb, ennél is nagyobb volumenű megállapodás született: 107 GWh kapacitásról, amelyből 75 GWh jut az USA-ba 2029 közepe és 2037 vége között, további 32 GWh pedig Európába 2028 közepe és 2035 vége között. Itt is a 46-os cellák szerepeltek alaptechnológiaként. Amennyiben minden információ igaznak bizonyul, ez a két szerződés közel 160 GWh-nyi hengeres cellára vonatkozik. A most aláírt új megállapodás időkerete hasonló, ám az eddigi jelzések alapján valószínű, hogy ezúttal nem a 46-os cellákról szól, jóllehet hivatalos megerősítés továbbra sincs.
Kínai riválisok és az ACC-krízis árnyéka
A szeptemberi szerződést komoly verseny előzte meg, amelyben olyan nagy kínai akkumulátorgyártók is részt vettek, mint a CATL és a Farasis. Mindkét vállalat – az LGES-hez hasonlóan – rendszeresen szállít a Mercedesnek. Bár a stuttgarti gyártó részt vesz az ACC akkumulátoripari vegyesvállalatban, hatalmas akkumulátorigénye messze meghaladja az ACC várható kapacitását.
Különösen súlyos problémát jelenthet, hogy iparági információk szerint a három tervezett ACC-üzemből kettő beruházását felfüggesztették, az olaszországi gyár pedig lekerülhet a napirendről. Ebben a helyzetben a Mercedes számára létfontosságú, hogy stabil, nagy volumenű beszállítókkal dolgozhasson tovább, ami jól magyarázza a mostani és korábbi LGES-megállapodások jelentőségét.
Källenius: közös vízió, közös jövő
A Mercedes vezérigazgatója, Ola Källenius ezért egyre nagyobb hangsúlyt fektet a beszállítói kapcsolatok kiszámíthatóságára. November közepén személyesen tárgyalt Szöulban az LG-csoport vezetőivel a mobilitási együttműködés jövőjéről. A találkozót követően úgy fogalmazott, hogy a Mercedes-Benzet és az LG-t „az innováció, a minőség és a fenntarthatóság közös víziója köti össze”, és együtt kívánnak új mércéket állítani a globális autóiparban. Ez az optimista hangnem jól illeszkedik a mostani, hatalmas volumenű megállapodáshoz.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













