Porsche: kamu sebességváltó jöhet az elektromos modellekbe

0

Porsche az elektromos autózás következő nagy dobására készül, ugyanis a legfrissebb hírek szerint virtuális sebességváltó-szimulációt vezet be a jövőbeni modelljeiben. A 2027-es Porsche Taycan lehet az első ilyen típus, amely már „virtuális váltóval” érkezik, a modell pedig 2026 végén debütálhat. A The Drive szerint a gyártó novemberben, egy atlantai konferencián tájékoztatta a márkakereskedések vezetőit az új technológiáról, és az értékesítési csapatokat már fel is készítették arra, hogy 2026 második felében gördülnek ki azok az elektromos Porsche-modellek, amelyek ezt a funkciót megkapják. A portál úgy tudja, augusztusban indulhat a megrendelések felvétele.

A Porsche nem cáfol, de nem is erősíti meg – mégis minden jel az új funkcióra mutat

A Porsche ugyan nem kívánta kommentálni az értesüléseket, amikor a The Drive megkereste őket, de határozott cáfolat sem érkezett. Az elmúlt hetekben pedig több jel is arra utalt, hogy a stuttgarti gyártó valóban dolgozik egy virtuális sebességváltón. Frank Moser, a Porsche kétajtós modelljeinek – tehát a 718-asok és a 911-esek – sorozatfelelőse nemrég a Hyundai Ioniq 5 N „Virtual Gear Shift” funkciójáról beszélt, és elismerte, lenyűgözte őt a koreai sportos EV trükkje.

„Nagyon tanulságos volt” – így reagált Moser az Ioniq 5 N vezetése után

Az interjú egyik legemlékezetesebb része a következő idézet volt: „Nagyon tanulságos volt” – mondta Moser a The Drive-nak. „Emlékszem, Andyvel (Andreas Preuningerrel), az én GT-felelősömmel mentem. Mondtam neki: ‘Gyere, felveszlek az Ioniq 5 N-nel’. Ő meg azt felelte: ‘Hagyjál, nem akarok semmi elektromos vacakot’. Aztán beültünk az autóba, megnyomtam a [N Grin Boost] gombot, és csak annyit mondott: ‘Wow’. Valami olyasmit csináltak, ami tényleg lenyűgöző.”

Moser kiemelte, hogy szerinte a vezetőnek kell döntenie arról, mikor kívánja használni ezeket az élményfokozó funkciókat, és mikor szeretne inkább csendben, mindenféle váltási rántás nélkül autózni. Várható tehát, hogy a Porsche is kapcsolhatóvá teszi a virtuális váltó módot, akárcsak a motorhang-szimulációt, amelyet már korábban alkalmaztak az elektromos Cayenne-ben.

A funkció eredetileg az elektromos 718-ba kerülhetett volna – de a Taycan kap elsőbbséget

Moser korábbi nyilatkozatai alapján sokan arra számítottak, hogy a technológia az új elektromos Porsche 718-ban debütál. A jelek azonban arra utalnak, hogy házon belül a következő generációs Taycan kerül előtérbe, így ő lesz a Porsche első olyan elektromos modellje, amely szimulált sebességváltót kínál majd.

Miért nem kapnak a jelenlegi Taycanok „virtuális váltót”? Nem elég egy szoftverfrissítés

Bár elsőre logikusnak tűnhetne, hogy a Porsche egy egyszerű szoftverfrissítéssel hozzáadhatná a funkciót a már piacon lévő Taycanokhoz, a gyártó ezt várhatóan nem teszi meg. A rendszer működéséhez ugyanis új kormánykerék szükséges, mivel a jelenlegi Taycan-modellen nincsenek váltófülek, amelyekkel a vezető váltani tudna. A Hyundai Ioniq 5 N esetében ezek gyárilag jelen vannak, mivel az autó rekuperációs fokozataihoz is szükségesek – így ott könnyebb volt a funkció integrálása.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!