Megvan, ki adja az akkukat a GAC európai elektromos autóiba

0

A GAC hivatalosan bejelentette, hogy a Farasis Energy látja el akkumulátorokkal az Aion V és Aion UT európai modelljeit, és a megrendelés volumene elérheti vagy meghaladhatja a 10 GWh-t. Ez jelentős kapacitás, amely a számítások szerint több mint 100 000 darab 100 kWh-s akkumulátor legyártására is elegendő lehet, bár a konkrét csomagméreteket nem részletezték.

A GAC a Farasis SPS (Super Pouch Solution) technológiájára támaszkodik, amely nagyméretű, LFP kémiájú tasakcellákat alkalmaz. A CN EV Post szerint az európai Aion V és az Aion UT is ilyen cellákat kap, és ezek a modellek válnak a márka európai zászlóshajóivá.

Ausztriában már gyártják az Aion V-t – az Aion UT is érkezhet Európába

Az Aion V gyártása a Magna ausztriai üzemében indult el, amely ezzel újabb kínai elektromos modell bérgyártását vállalta be, az Xpeng G6 és G9 mellett. A Farasis-szállítási megállapodás az Aion UT modellre is kiterjed, ami közvetetten megerősíti, hogy a kompakt elektromos autó európai gyártása is tervben van.

A Farasis és a GAC egyelőre nem tette közzé a szállítások időtartamát, de a felek szerint a 10 GWh feletti rendelés jelentős ugrás a Farasis SPS-technológia globális terjeszkedésében. A Farasis jelenleg kis szereplő a kínai piacon, mindössze 0,02% részesedéssel, így számukra kiemelten fontos az európai megjelenés. Az SPS-akkumulátorok már több modellben is megjelentek, például a Geely Radar RD6 Horizon elektromos pickupban, valamint a GAC második generációs Aion V-jében és az Aion UT-ben.

A GAC európai terjeszkedése felgyorsult

Az Aion V már több európai piacon is jelen van, például Finnországban, Lengyelországban és Portugáliában. Kezdetben kínai importként érkezett, de az elmúlt hetekben megjelent a helyben gyártott változat is. Az Aion V nem számít csúcstechnológiás modellnek, de korekt műszaki tartalommal, magas felszereltséggel és kedvező árral igyekszik meghódítani az európai vásárlókat.

Mit gyárt még a Magna Grazban?

A Magna üzeme vegyes gyártású sorokkal működik, ahol belső égésű, hibrid és tisztán elektromos autók is készülnek. Az ismert elektromos modellek közé tartozik a Jaguar I-Pace, a rövid ideig gyártott Fisker Ocean, valamint a jelenlegi EQ-technológiás Mercedes G-osztály és az Xpeng G6 és G9. A hagyományos hajtású oldalon továbbra is itt készül a BMW Z4 és a Toyota Supra.

Továbbá a Magna hangsúlyozta, hogy csak a gyártásért felel, míg a forgalmazást a GAC végzi. A vállalat közleménye szerint a GAC új partnerségeken és disztribúciós hálózatokon keresztül további európai piacokra is belépne, de konkrét országokat nem neveztek meg.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!