A The EV Clinic, az elektromos járművekre specializálódott prémium szerviz komoly minőségi eltéréseket dokumentált a Tesla akkumulátorbeszállítói között. Megállapításaik szerint a Panasonic amerikai gyártású NCA akkumulátorai lényegesen hosszabb élettartamot kínálnak, mint az LG kínai NCM811 akkucsomagjai.
Az EV Clinic szerint a „Made in China” hype nem állja meg a helyét
A horvátországi központtal működő, Berlinben is jelen lévő EV Clinic nagy presztízzsel bíró műhely, amely részletesen összehasonlította a Tesla járműveiben használt különböző akkucsomagok minőségét, és jelentős eltéréseket talált. Egy X-posztban úgy fogalmaztak, hogy a „Made in China” akkumulátorok körüli felhajtás a valóságban kevés igazságot tartalmaz, legalábbis a Model 3 és Model Y esetében végzett összehasonlításuk alapján.
Az LG NCM811 és a Panasonic NCA akkuk közötti különbségek megdöbbentőek
A vizsgálat nem minden gyártóra terjed ki, hanem konkrétan az LG Energy Solution nanjingi üzemében gyártott NCM811 akkucsomagokra, illetve a Panasonic amerikai gyártású NCA egységeire. A The EV Clinic szerint az LG akkucsomagok rendkívül magas meghibásodási arányt mutatnak, és élettartamuk jelentősen elmarad a Panasonic megoldásaitól.
Az empirikus adatok szerint:
– Az LG akkuk legfeljebb 250 ezer kilométerig bírják.
– A Panasonic cellák akár 400 ezer kilométert is teljesíthetnek.
Az LG-modulok javítása szinte lehetetlen – kaszkádszerű cellahalál a fő probléma
A szerviz külön kiemelte, hogy az esetek több mint 90 százalékában, amikor ügyfelek LG akkucsomagok problémáival jelentkeztek, a cellaszintű javítás gyakorlatilag nem volt kivitelezhető. Az érintett modulokban a cellák degradációja olyan mértékű volt, hogy a visszaállítás esélytelennek bizonyult.
A hibák pedig szinte soha nem korlátozódtak egyetlen cellára: a problémás modulok többségében több cella is extrém magas belső ellenállást mutatott. Még akkor is, ha a szerelők donorcella beépítésével próbálkoztak, a maradék gyengült cellák kaszkádszerűen tönkrementek. Magyarán ezeknek az akkuknak a javítása gazdaságtalan.
A műhely találó megfogalmazása szerint az LG problémás cellái „finoman szólva is katasztrofálisak”.
Panasonic: stabil, tartós, javítható – és ez óriási különbséget jelent
Ezzel szemben a Panasonic akkumulátorainál jellemzően csak egyetlen cella hibásodik meg nagyjából 250 ezer kilométernél, amit még reálisan javíthatónak tartanak. Az LG akkuk ugyanekkorra már többcellás meghibásodást mutatnak, ami miatt az egész modul menthetetlenné válik.
A The EV Clinic vizsgálata tehát arra utal, hogy a Tesla által használt akkuk között hatalmas minőségi szakadék van, és ezen a téren a Panasonic jelenleg messze a megbízhatóbb választás.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













