A kínai Changan autógyártó két éven belül Európába hozza elektromosjármű-márkáit, az Avatr-t és a Nevo-t, miközben azt is mérlegeli, hogy könnyű haszonjárművek értékesítésébe is belekezdjen a kontinensen. A friss információk Klaus Zyciora, a Changan alelnökének és globális formatervezési vezetőjének Reuters-interjújából származnak, ahol egyértelműen kijelentette: „a közeljövőben rengeteg új modell érkezik”.
A Changan eddig elsősorban a Deepal márkanév alatt mutatott be akkumulátoros elektromos személyautókat Európában, ám a 2025 tavaszi mainzi bemutatón már az Avatr és Nevo elektromos modellek is láthatók voltak – akkor még a főmárka részeként.
Nyolc új elektromos modell érkezik 2027-ig
A Changan márciusban összesen nyolc modell európai bevezetését jelentette be 2027-ig. Az első két modell a Deepal S07 és a Deepal L07 lesz. Előbbi egy akkumulátoros elektromos középkategóriás SUV, míg az L07 egy kisebb kompakt SUV, amely tisztán elektromos (BEV) és hatótávnövelt (EREV) változatban is érkezik.
A vállalat három-három új modellt ígér 2026-ban és 2027-ben, amelyeket egyelőre nem részletezett. Azonban valószínűsíthető, hogy a sorban ott lesz a nagyobb Nevo E07 (Qiyuan E07 néven is ismert), valamint a prémiumkategóriás Avatr 11 és Avatr 12 – ezeket már kiemelték a mainzi eseményen mint a márkák „európai élcsapatát”.
A hajtásláncok tekintetében a Changan változatos portfóliót kínál majd: BEV, PHEV és EREV modelleket is, attól függően, hogy mire mutatkozik igény Európában.
A vezető megerősítette: szükség esetén hibridek is jönnek Európába
Zyciora a Reutersnek elmondta, hogy a vállalat Európában akkor is forgalmaz majd hibrid, PHEV és EREV modelleket, ha az európai vásárlók részéről valóban mutatkozik rájuk kereslet. Emellett azt sem zárta ki, hogy a Changan könnyű haszonjárművekkel is belépjen a kontinensre, amely még tovább szélesítené a kínai autógyártó jelenlétét.
A cég emellett korábban már jelezte: aktívan vizsgálják egy európai gyártóüzem létesítésének lehetőségét is, ami jelentősen csökkentheti a logisztikai költségeket, és előnyt jelenthet az esetleges jövőbeni importvámokkal szemben.
Márka-stratégia: teljesen eltérő célcsoportoknak szól az Avatr, a Nevo és a Deepal
A Changan világosan külön kategóriákra osztja almárkáit. A Deepal a modern mobilitást, a vezetési élményt és a „fiatalos” energiát képviseli, alapvetően a fiatalokat és a fiatal lelkületű vásárlókat célozva.
Ezzel szemben a Changan főmárka inkább a családbarát, praktikus modellek iránt érdeklődő fogyasztóknak szól.
A prémiumszegmenst a Avatr képviseli, magasabb árszinten és fejlettebb technológiákkal. A Nevo E07, az Avatr 11 és az Avatr 12 specifikációi alapján egyértelmű, hogy ezek a modellek kifinomultabb technikai megoldásokat kínálnak, mint a Deepal S07.
A Nevo E07 és az Avatr modellek technikai áttörései
A Nevo E07 800 voltos architektúrával érkezik, és akkumulátorkapacitástól függően 520 vagy 650 kilométeres CLTC-hatótávot kínál. A rendszer nagy teljesítményű DC villámtöltést támogat, így hosszú utakon is gyorsan tölthető marad. A modell különleges, megnyújtott hátsó része egy zárt platós pickup elegáns formavilágát idézi.
Az Avatr 11 és Avatr 12 még magasabb technikai szintet képvisel. A teljesítmény 425 kW-ig skálázódik, és akár 730 kilométeres hatótáv is elérhető a kínai mérési ciklus szerint. Ez a kombináció egyértelműen jelzi, hogy a Changan prémium almárkái a Tesla, a BMW, a Mercedes és a BYD felső kategóriás modelljeinek kihívói kívánnak lenni Európában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













