Brutális tempóban tarol a Xiaomi, már a Tesla Model Y-t is lenyomta

0

A vállalat hivatalos Weibo-közleményéből kiderült, hogy mindössze 19 hónap alatt már 500 000 elektromos autót szállított le, miközben az elektromos járművekhez köthető bevétele 4,10 milliárd dollárra emelkedett. A vásárlói átadások 2024. április 3-án indultak, és már novemberben több mint 40 ezer átadás történt. A Xiaomi ezzel már jóval a tervezett éves cél – 350 ezer darab – felett jár, így a gyártó módosította is a 2025-ös prognózist.

Az SU7 és a YU7 villámgyors karrierje

A Xiaomi első elektromos modellje, az SU7 szedán, 2024. március 28-án debütált, és a gyártás már indulástól két műszakban futott az 1-es üzemben. A második modell, a Tesla Model Y közvetlen kihívójának szánt YU7 2024. június 26-án lépett piacra, gyártását a 2-es üzem végzi.

A Xiaomi Auto jelenleg évi több mint 350 ezer autó előállítására képes, és a korábbi kapacitáskorlátok már oldódnak. Ennek hatására a várakozási idők is mérséklődtek: a YU7 esetében a korábbi akár 62 hét helyett már 32–38 hét, az SU7 modelleknél pedig 6–31 hét, míg az SU7 Ultra sportváltozatnál 6–9 hét az átlagos szállítási idő.

A félmilliomodik Xiaomi: smaragdzöld YU7 Max brutális teljesítménnyel

A 500 ezredik legyártott jármű egy smaragdzöld Xiaomi YU7 Max lett, amely karbon külsőt20 colos kerekeket és sárga négydugattyús féknyergeket kapott. Ára körülbelül 362 900 jüan, vagyis nagyjából 51 050 dollár. A YU7 Max technikai adatai is tekintélyt parancsolóak: 508 kW (681 LE) teljesítmény, összkerékhajtás760 km CLTC hatótáv, méretek pedig 4999 × 1996 × 1600 mm.

A Xiaomi a Tesla fölé nőtt Kínában – először a történetében

A CPCA adatai szerint a Xiaomi 2025 októberében 48 654 új NEV személyautót adott el kiskereskedelmi szinten. A YU7-ből 33 662 darab került nagykereskedelmi értékesítésre, és ezzel első alkalommal múlta felül a Tesla Model Y hazai eladásait, amely kb. 26 100 darabon állt.

A YU7 összesített értékesítése már több mint 70 ezer darab, és a modell mára az egyik legnépszerűbb középkategóriás elektromos SUV Kínában. A Xiaomi gyors térnyerésének egyik kulcsa, hogy a vállalat a teljes saját szoftveres és elektronikai ökoszisztémáját integrálja autóiba, ami különösen vonzó a fiatal vásárlók számára.

Pénzügyi szárnyalás: rekordbevétel és hatalmas K+F beruházások

A Xiaomi-csoport 2025 harmadik negyedéves jelentése szerint a vállalat bevétele 113,1 milliárd jüanra (16 milliárd dollárra) nőtt, ami 22,3%-os éves emelkedést jelent. A kiigazított nettó nyereség 11,3 milliárd jüan (1,60 milliárd dollár) lett, ami 80,9%-os növekedés. Az elektromos járművekkel, AI-megoldásokkal és innovációval kapcsolatos bevételek elérték a 29 milliárd jüant, a K+F kiadások pedig 9,1 milliárd jüanra ugrottak. A teljes éves K+F ráfordítás meghaladhatja a 30 milliárd jüant.

2027: a Xiaomi Európába érkezik

A Xiaomi Auto tovább emelte az éves célját, már több mint 400 ezer jármű leszállításával számol 2025-re. A vállalat 2027-re tervezi a nemzetközi piacra lépést, első állomásként Európában.

Előfutárként már megtartottak egy kétnapos SU7 Ultra tesztvezetést Németországban, amely komoly érdeklődést váltott ki. A gyártó ezzel egyértelműen jelzi: a globális terjeszkedés nemcsak terv, hanem elkerülhetetlen következő lépés.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!