Kína újabb óriási akkumulátorgyártási projektekkel erősíti pozícióját az elektromosjármű-ellátási láncban, és különösen látványosan nő a szilárdtest-akkumulátorok kapacitása. A Sina beszámolója szerint november 27-én jóváhagyási szakaszba lépett egy 1 GWh-s szilárdtest-akkumulátorgyár Jiangxi tartományban, miközben más térségek is új katód- és cellagyártási beruházásokat jelentenek be. Ya’an városában egy 40 000 tonnás LMFP katódanyagot előállító üzem indulhat, Shandong tartományban pedig egy 3 GWh-s, nagy energiasűrűségű hengeres cellákat gyártó vonal épül. Ez egyértelműen mutatja, hogy Kína egyszerre több technológiai irányt fejleszt, a szilárdtest-megoldásoktól a modern katódanyagokig.
Az 1 GWh-s Jiangxi szilárdtest-gyár: új korszak kezdete?
A Jiangxiban induló 1 GWh-s szilárdtest-projektet a Pure Lithium New Energy egyik leányvállalata vezeti. A gyár több mint 68 000 négyzetméteren épül a Huko megyei high-tech ipari parkban, és teljes kiépítés után évente 1 GWh kapacitású szilárdtest-akkumulátort gyárthat majd. A nyilvános dokumentumok szerint a vállalat kifejezetten elektromos járművekhez tervezi a cellákat.
A tesztgyártás már 2026-ban elindulhat, és ha minden a tervek szerint halad, 2027-ben kezdődhetnek a járműipari integrációs próbák. Ha ez sikeresen zárul, akkor a gyár akár az egyik legelső, valódi szilárdtest-akkumulátorral szerelt kínai elektromos autók alapját is adhatja.
Sanwei Battery: több helyszínen épül a szilárdtest-ipar
A Sanwei Battery (Shaanxi) ezzel párhuzamosan saját szilárdtest-akkumulátor projektet visz előre Jiangxi tartomány Yugan High-Tech Zónájában. A beruházás tartalmaz egy kutatóközpontot, egy modern intelligens gyártóbázist és a teljes szükséges infrastruktúrát. A teljes értéke 17 milliárd jüan (2,43 milliárd dollár), és a gyár évi 2 GWh szilárdtest-akkumulátor gyártására lesz képes.
A 2024 decemberében alapított vállalat akkumulátorgyártással, energiatárolással, elektronikai és energiai alapanyagok – köztük szilárdtest-lítium-akkumulátorok – fejlesztésével foglalkozik. Tulajdonosai, a Guorui Supply Chain Company (70%) és a Sanwei Guoheng (30%), az akkumulátoripar meghatározó befektetői, de közvetlenül nem kötődnek autógyártókhoz.
Új szilárdtest-üzemek Hebeiben és Fujianban
A Sanwei Battery több más helyszínen is bővíti kapacitásait. Hebei tartomány Zhangjiakou városában már épül a Sanwei Solid-State Speciality Battery Production Base Project, amely egy autóipari ipari park részeként 1 GWh kapacitású szilárdtest-lítium-akkumulátort gyárt majd. Emellett a Sanwei (Longyan) Battery Technology Co., Ltd. megkapta a környezetvédelmi engedélyt egy újabb, szintén 1 GWh kapacitású szilárdtest-lítium-akku projekt elindításához, amely ugyancsak elektromosjármű-alkalmazásokhoz készült.
Kína több technológiai fronton támad
Mindezek a fejlesztések azt mutatják, hogy Kína egyre nagyobb hangsúlyt helyez a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére, miközben az LMFP katódanyag-gyártás és a nagy energiasűrűségű hengeres cellagyártás is párhuzamosan bővül. A széles stratégia célja, hogy egyszerre több technológiai megoldást biztosítson a jövő elektromos autóinak.
Bár a Sanwei Battery és a Pure Lithium New Energy nem kötődik közvetlenül autógyártókhoz, a fejlesztéseik egyértelműen az EV-piac ellátási láncát célozzák meg, és a tesztelések lezárultával készen állnak arra, hogy belépjenek a kínai elektromosjármű-ipar kulcsszereplői közé.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













