Óriási fordulat a Volkswagennél: Kínában készülnek a jövő elektromos autói

0

A Volkswagen-csoport befejezte a hefei Technológiai és Innovációs Központ (VCTC) utolsó bővítési szakaszát, így a vállalat először képes arra, hogy teljes járműprojekteket és kulcstechnológiákat teljes egészében Németországon kívül vigyen végig, a piaci bevezetésig szükséges összes folyamattal együtt. Ez történelmi mérföldkő a Volkswagen életében, és meghatározó lépés a In China, for Chinastratégiában.

A VCTC mostantól mindent egy helyen fejleszt – és sokkal gyorsabban

A Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) új épületei a szoftveres és hardveres fejlesztést, valamint a teljes járművalidációt egyetlen, integrált helyszínen egyesítik. A VW szerint ez a központ most már teljes végponttól végpontig tartó fejlesztési képességet biztosít a kínai piac számára, ami a döntéshozatalt és az innovációk ütemét is jelentősen felgyorsítja.

A vállalat ezzel megszünteti azt a korábbi helyzetet, hogy a fejlesztési folyamat véghajráját még mindig Németországban kellett befejezni. Így a jövő modelljei, platformjai és szoftverei helyben, Kínában készülhetnek el – gyorsabban, rugalmasabban, közvetlenül a piac igényeire szabva.

100 labor, 100 000 négyzetméter – teljes validációs kapacitás

A hefei bővítés több mint száz új laboratóriumot hozott létre, közel 100 ezer négyzetméteren. A központ mostantól rendelkezik azokkal a tesztelési és mérési lehetőségekkel, amelyek szükségesek a járműfejlesztés minden fázisához. Ezek között kiemelten szerepel a szoftver–hardver integráció, az akkumulátortesztelés, a hajtáslánc-fejlesztés és a teljes járműfolyamat validálása.

Kínában fejlesztett zónarendszerű architektúra és új elektromos modellek

A VCTC a Cariad China csapatával együttműködve fejlesztette ki a China Electronic Architecture (CEA) névre keresztelt zónarendszerű E/E architektúrát, amelyet teljes egészében a kínai felhasználók igényeire optimalizáltak. Emellett itt zajlik a Kínának szánt ID. UNYX elektromos modellcsalád fejlesztése is.

Thomas Ulbrich szerint az új laborok és műhelyek megnyitják az utat a párhuzamos fejlesztési folyamatok felé, ahol a szoftver, a hardver és a teljes járművalidáció egyszerre tud futni. Ez drasztikusan csökkenti a döntési ciklusokat, és felgyorsítja az innovációk „éretté válását”.

A hefei központ szíve lett a Volkswagen kínai stratégiájának

A VCTC 2023-ban alakult meg, és 2024-re a VW teljes kínai elektromosjármű-fejlesztése ide összpontosult. A vállalat szerint ez a legátfogóbb kutatás-fejlesztési központja Németországon kívül, és az egyetlen, amely kizárólag elektromos, hálózatba kapcsolt és intelligens járművekre fókuszál.

A helyi döntéshozatali autonómia révén a VW China most már közvetlenül a kínai vegyesvállalatokkal együttműködve igazíthatja a fejlesztési projekteket a helyi technológiai tendenciákhoz. Ez különösen fontos egy olyan piacon, ahol a digitalizáció, az autonóm vezetés és az intelligens funkciók az autóvásárlás meghatározó szempontjai.

A kínai fejlesztések nemcsak belföldre készülnek

Bár a fókusz továbbra is Kína, a VCTC a Volkswagen globális stratégiájában is egyre jelentősebb szerepet kap. A vállalat növeli a Kínában gyártott modellek exportját az ASEAN-régióba és a Közel-Keletre. Ehhez azonban a kínai modelleket részben át kell tervezni az új célpiacok szabályozási követelményei szerint – és ezt a munkát is a hefei központ végzi. A VW szerint ez a fejlesztési komplexum a legátfogóbb K+F központ, amelyet valaha létrehoztak Németországon kívül.

A vezetők szerint ez a Volkswagen jövőjének alapja

Oliver Blume, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója így fogalmazott: „A hefei fejlesztési központunkban mostanra minden feltételt megteremtettünk ahhoz, hogy a következő generációs intelligens, hálózatba kapcsolt járműveket helyben fejlesszük, teszteljük és gyártsuk. Ez a mérföldkő gyorsabbá és hatékonyabbá tesz bennünket – és közelebb visz ügyfeleinkhez.”

Ralf Brandstätter pedig hozzátette: „Kína a világ legversenyképesebb autópiaca, ahol az ügyfelek gyors innovációt és hibátlan minőséget várnak el. Ezért emeljük magasabb szintre a „China for China” fejlesztési képességeinket.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!