Soha nem fogyott még ennyi Nio

0

Nio a 2025-ös harmadik negyedévben látványosan csökkentette veszteségeit, miközben története legerősebb értékesítési időszakát produkálta. Bár a bevételek tovább nőttek, az eladások még ennél is gyorsabban bővültek, ami jól mutatja, hogy megnövekedett a kereslet a Nio, az Onvo és a Firefly modelljei iránt.

A vállalat összesen 87 071 átadott járművet jelentett, ami 40,8 százalékos éves növekedést és 20,8 százalékos negyedéves bővülést jelent. A darabszámok a márkák között így oszlottak meg: 36 928 Nio37 656 Onvo és 12 487 Firefly. A több mint 87 ezres mennyiség egyértelmű új csúcs: soha nem volt még ilyen erős negyedéve a Niónak.

Bevétel és darabszám: gyorsabb nőtt a kereslet, mint a forgalom

Az autóértékesítésből származó bevétel 19,2 milliárd jüan (kb. 2,34 milliárd euró) lett. Ez 15 százalékos éves és 19 százalékos negyedéves növekedésnek felel meg. A bevétel üteme azonban elmaradt az átadások dinamikájától, ami annak tudható be, hogy az Onvo és Firefly márkák megfizethetőbb modelljei kerültek előtérbe.

A teljes árbevétel 21,94 milliárd jüan, amely tartalmazza a töltési és akkucsere-szolgáltatásokból származó bevételt is. Ez tovább erősíti, hogy a Nio komplex ökoszisztémában gondolkodik, nem csupán autók értékesítésében.

Bruttó nyereség és árrés: javuló hatékonyság

A vállalat 3,02 milliárd jüan bruttó nyereséget ért el, ami 10 százalékos növekedés. A bruttó árrés 13,9 százalékra emelkedett, meghaladva az előző negyedévek szintjét.

Ennek ellenére a Nio továbbra sem nyereséges: a nettó veszteség 3,48 milliárd jüan (420 millió euró) volt. Ez azonban 31,2 százalékkal alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest, és 30,3 százalékkal mérséklődött a második negyedévhez képest. A trend tehát egyértelműen pozitív, még ha a tartós profit még várat is magára.

Költségcsökkentés és racionalizálás

A Nio látványosan racionalizálta működését: a K+F-költségek 28 százalékkal csökkentek, 2,39 milliárd jüanra mérséklődtek. Az értékesítési és adminisztratív kiadások enyhén, 4,18 milliárd jüanra (510 millió euróra) emelkedtek. A vállalat korábban kiemelkedően magas kutatás-fejlesztési büdzsével dolgozott, így a jövőben is marad lehetőség további megtakarításokra.

A vezetők szerint új korszak indul

William Li, a Nio alapító-vezérigazgatója szerint a 40 százalék feletti átadási növekedés bizonyítja, hogy a Nio, Onvo és Firefly modellek „komplex versenyképessége továbbra is jól rezonál a különböző piaci szegmensek felhasználóival”. A vállalat a gyártás felpörgetésén dolgozik, és a negyedik negyedévre 120–125 ezres átadási célt tűzött ki, ami 65,1–72 százalékos éves növekedést jelenthet – újabb rekorddal.

Bruttó árrésrekord és működési javulás

Stanley Yu Qu pénzügyi igazgató kiemelte, hogy a nagyobb arányban értékesített, magasabb árrésű járműveknek és a folyamatos költségoptimalizációnak köszönhetően a járművek bruttó árrése 14,7 százalékra nőtt, míg az összesített bruttó árrés a három év legjobb szintjét érte el.

A CFO szerint az üzemeltetési hatékonyság javítása a K+F, az értékesítés és a szerviz területén több mint 30 százalékos csökkenést eredményezett a non-GAAP működési veszteségekben. Emellett a vállalat pozitív működési cash flow-t ért el, és még a tőkeberuházásokkal csökkentett pénzáramlás is pozitív maradt.

Továbbá a vállalat szeptember közepén 1,16 milliárd dolláros tőkeemelést hajtott végre. A friss forrás és az erős negyedéves teljesítmény alapján Stanley Yu Qu szerint a vállalat „szilárd alapokra helyezte a hosszú távú, fenntartható növekedés útját.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!