A BYD a 2025-ös Guangzhou Autószalonon mutatta be a teljesen megújított BYD Tang L SUV-modellt, amely külföldön Atto 8 vagy Sealion 8 néven kerül forgalomba. Az új generáció nemcsak frissített formavilágot, hanem a vállalat legújabb villanyautós technológiáit, továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszereit, valamint erősen átdolgozott belső dizájnt is kínál. A modell hat különböző felszereltségi szinttel érkezik. A támogatások utáni árak 214 800 jüantól (kb. 30 250 USD) indulnak, és 274 800 jüanig (kb. 38 620 USD) terjednek. A kínálatban konnektoros hibrid (DM) és tisztán elektromos (EV) hajtásláncok egyaránt szerepelnek – írja a Y-Auto.
Frissebb Dragon Face dizájn, átdolgozott részletekkel
A frissített SUV megőrizte a BYD jellegzetes Dragon Face formanyelvét, azonban az első részre jellemző „sárkánybajusz” elem ezúttal átdolgozott, még áramvonalasabb karaktert kapott. A D-oszlop különleges kialakítása több természetes fényt enged be a harmadik üléssorhoz, ami javítja a tágasság érzetét és a kilátást is. A tetőn elhelyezett lézeres lidar a vezetéstámogató rendszerek fontos alapköve. A hátsó lámpák két külön dizájnverziót kaptak: a „Phoenix Wing” kialakítás a főnix tollazatát idézi, a „Bamboo Craft” pedig a hagyományos kínai bambuszfonás esztétikáját követi.

Pazar, kulturális utalásokkal átszőtt utastér
Az utastér palotaszerű, elegáns elrendezést kapott, rétegzett, 3D-metszetű felületekkel és finom bambuszfás betétekkel. A műszerfal karakteres, szoborszerű élekkel tagolt, amely egyszerre hat modernnek és kifinomultnak. Minden felszereltségi szintben alapáras a God’s Eye B jelű, lézeres technológiára épülő DiPilot 300 vezetéstámogató rendszer.
Konnektoros hibrid: erős turbómotorral és akár 215 km elektromos hatótávval
A konnektoros hibrid hajtás a BYD ötödik generációs DM rendszerét alkalmazza, amelyhez egy 1,5 literes, turbós, 115 kW teljesítményű benzinmotor társul. A kínálatban két- és négykerék-meghajtású verziók is szerepelnek. A villanymotorok tengelyenként akár 200 kW teljesítményre képesek. A hibrid gyorsulása 0–100 km/h-ra 4,3 másodperc, elektromos hatótávja pedig CLTC szerint 175–215 km között alakul.

Elektromos verziók: brutális teljesítmény, akár 3,9 másodperces gyorsulás
Az elektromos kivitelek egy- és kétmotoros változatban érhetők el. A kétmotoros modell elöl 230 kW, hátul 580 kW teljesítményre képes, így 3,9 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/h-ra. Minden elektromos verzióban a BYD második generációs, 100,531 kWh-s LFP Blade akkumulátora dolgozik, amely CLTC szerint 560, 600 vagy 670 km hatótávot biztosít a választott felszereltségtől függően.
A BYD a modellhez a Super e platformot és a kilovoltos architektúrát használja, amely akár 1 000 kW-os csúcstöltési teljesítményre is képes. A gyártó állítása szerint így mindössze öt perc alatt mintegy 370 km hatótáv tölthető vissza, ami kategóriájában különösen figyelemreméltó.
Új kabinszoftver, fejlettebb kezelőfelület és önálló parkolás
A modell premierjén debütált az új, modernizált kabinszoftver is. A frissített DiLink 150 személyre szabható évszak-tematikus megjelenést, adaptív fényerőt és három interaktív kabinmaszkot kínál. Az intelligens vezetési funkciók egyik legfontosabb újdonsága a „parkolóhelytől parkolóhelyig” működő autonóm navigáció. A BYD szerint ez lehetővé teszi, hogy az autó önállóan hagyja el a parkolóhelyet, akadályokat kikerülve közlekedjen, majd érkezéskor szintén teljesen önállóan parkoljon le a kijelölt helyre.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













