A Magna grazi üzeme újabb kínai elektromos autó európai gyártásába kezdett, ezúttal a GAC Aion V modell került sorra. A vállalat már szeptember óta összeszereli az Xpeng G6 és G9 típusokat is Grazban, most pedig a GAC középkategóriás elektromos SUV-ja is csatlakozik a helyben gyártott modellek kínálatához, ami tovább erősíti a kínai márkák európai jelenlétét.
A pletykák valóra váltak: elindult a sorozatgyártás Grazban
Márciusban merültek fel először pletykák arról, hogy a GAC az Aion V modellt is a Magna grazi gyárában gyártaná – ugyanott, ahol az Xpeng két modellje is készül. Mostanra a GAC és a Magna hivatalosan is megerősítette, hogy megkezdődött az Aion V európai sorozatgyártása. Mivel az Xpeng G6 és G9 modellek szeptember óta már itt készülnek, a gyártás lokalizálása lehetővé teszi a kínai autógyártóknak, hogy elkerüljék az EU által kivetett extra vámokat, amelyek a Kínában készült elektromos autók importjára vonatkoznak.

A Magna gyárt, a GAC értékesít – és új piacok felé nyitna
A Magna kizárólag a gyártásért felel, míg az értékesítést továbbra is a GAC intézi. A vállalat közlése szerint „a GAC új partnerségeken, valamint szerviz- és értékesítési hálózatokon keresztül további európai piacokra kíván belépni”. A kanadai cég ugyanakkor nem részletezte, mely országok következhetnek, és azt sem, hogy pontosan mekkora kapacitást kötött le a GAC az üzemben.

A grazi üzem tapasztalt villanyautó-gyártó bázis
A grazi Magna-üzem vegyes gyártósorokon működik, ahol belső égésű motoros, hibrid és elektromos modellek egyaránt készülnek. Innen került ki több ismert elektromos modell is, például a Jaguar I-Pace és egy rövid ideig a Fisker Ocean, bár mindkét típus gyártása már megszűnt. Jelenleg a Mercedes G-osztály EQ technológiával szerelt változata, valamint az Xpeng G6 és G9 modellek is itt gördülnek le a szalagról. A belső égésű kínálatot a BMW Z4 és a Toyota Supra képviseli, amelyek továbbra is a grazi gyártósorokon készülnek.

A GAC szerint Európa kulcspiac, a Magna szerint erős a bizalom
Wei Haigang, a GAC International elnöke szerint „Európa kulcsfontosságú piac a GAC globális fejlesztésében. A Magna-val való együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy helyben összeszerelt elektromos járműveket kínáljunk az európai vásárlóknak, amelyek tükrözik a GAC okos technológiára, fenntarthatóságra és precíz kidolgozásra építő értékeit.”
Roland Prettner, a Magna Complete Vehicles elnöke hozzátette, hogy „Ez az együttműködés jól tükrözi azt a bizalmat, amelyet az autógyártók a Magna szakértelmébe helyeznek. A grazi üzemünk rugalmasságot és kapacitást kínál, így a GAC-hoz hasonló gyártók hatékonyan és magabiztosan lokalizálhatják európai termelésüket.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













