A Használtautó.hu a KSH-val együttműködve állította össze a 2025 októberi használtautó-piaci statisztikákat, amelyekből egyértelműen kiderül, hogy a kínálat egyre fiatalabb, miközben nő az elektromos és hibrid modellek aránya. A közlemény szerint az idei október számai lassú, de határozott szerkezetváltást mutatnak: a hirdetett járművek átlagéletkora csökkent, az alternatív hajtások előretörtek, és az árstruktúra is átalakult.
Változó árkategóriák és emelkedő átlagár
A statisztikák alapján a személyautó-hirdetések 37,8 százaléka tartozott a 2,5 millió forint alatti kategóriába, míg 27,6 százalék a 2,5–5 milliós sávba, 22,1 százalék az 5–10 milliós tartományba, és 12,5 százalék a 10 millió forint feletti kategóriába esett. A legolcsóbb szegmens egy év alatt 4 százalékponttal zsugorodott. Ezzel párhuzamosan az 5–10 millió forintos kategória erősödött, ami azt mutatja, hogy a drágább autók aránya fokozatosan nő.
A teljes kínálat átlagára 5,6 millió forintra emelkedett a tavalyi 5,4 millióról, ami azt jelzi, hogy a magasabb árú modellek egyre inkább jelen vannak a piacon.
Egyre több elektromos és hibrid modell a kínálatban
A hirdetett autók számát vizsgálva a benzines modellek továbbra is vezetnek 54 500 darabbal, őket követik a dízelek 45 500 hirdetéssel. A hibridekből 4900, az elektromos autókból pedig 5600 darabot kínáltak. Míg a benzines és dízel modellek száma lényegében stagnált, addig az elektromos kínálat 31,8 százalékkal, a hibrideké pedig 9,2 százalékkal nőtt.
Kilométeróra és életkor: továbbra is nagy szakadék
A futásteljesítmény és az életkor alapján jól kirajzolódik a különbség a hajtástípusok között. A benzines autók átlagosan 155 ezer, a dízelek közel 220 ezer kilométerrel kerültek fel a hirdetésekbe, ami a dízeleknél 42 százalékkal nagyobb futásteljesítményt jelent. A benzines autók átlagéletkora 13,7 év, míg a dízeleknél 12,2 év. A statisztikák szerint éves szinten a benzinesek 6,9 százalékot, a dízelek 7,9 százalékot, az elektromos modellek 7,7 százalékot, a hibridek 6,4 százalékot, az egyéb meghajtású autók pedig 6,2 százalékot veszítenek értékükből. Minden további 1000 kilométer futás körülbelül 0,2 százalékos árcsökkenéssel jár.
A hibridek a legdrágábbak, az elektromos autók ára csökkent
2025 októberében a hibridek bizonyultak a legdrágábbnak 11,91 millió forintos átlagárral, amely ugyan egy százalékkal alacsonyabb a tavalyinál, mégis továbbra is ez a kategória áll az élen. Az elektromos modellek átlagára 10,9 millió forintra csökkent, ami 6,1 százalékos éves visszaesés. A benzines és dízel autók között mérsékeltebb különbség figyelhető meg: a dízelek 5,6 százalékkal bizonyultak drágábbnak a benzineseknél.
Mely márkák dominálnak a kínálatban?
A márkák toplistáját októberben a Volkswagen vezette 7400 hirdetéssel, mögötte a BMW állt 6300 autóval. A harmadik és negyedik helyen a Ford és az Opel végzett, egyaránt mintegy 6000 elérhető járművel. További meghatározó szereplők a Mercedes-Benz (5600) és az Audi (4800) voltak. A középmezőnyt a Toyota, Škoda és Renault alkotta, 2900–3900 hirdetéssel, míg a lista végén a Kia zárt 2500 meghirdetett autóval. Az átlagéletkort tekintve a Kia kínálata volt a legfiatalabb, mindössze 9,2 éves átlaggal, míg a Renault, Volkswagen és Opel továbbra is idősebb modelleket kínált.
Jelentős árkülönbségek a prémium és tömegpiaci márkák között
A prémium márkák – Mercedes, BMW és Audi – továbbra is jóval magasabb árszinten szerepelnek. A tömegpiaci szereplők, például a Kia, Toyota, Škoda és Volkswagen nagyjából a 4,7–5,2 millió forintos átlagáron kínálnak autókat. A Ford modelljei ennél olcsóbbak, a Renault és Opel járművei pedig rendszerint 3 millió forint alatt mozognak.
A tíz legnépszerűbb modell: A Swift a legolcsóbb, a Kia Ceed a legfiatalabb
A tíz legkeresettebb modell közül az Audi A6 bizonyult a legdrágábbnak, 6,7 millió forintos átlagárral, míg a Suzuki Swift a legolcsóbb, átlagosan 1,65 millió forintért. A legfiatalabb modell a Kia Ceed, átlagosan 9 évesen, míg a Swift közel 17,3 éves, így továbbra is a legidősebb mezőnyt képviseli. Az árváltozások alapján a Swift drágult a legnagyobb mértékben, 13,8 százalékkal. Az egyetlen modell, amelynek életkora nem változott, az Opel Astra J volt.
Miért fontosak ezek a statisztikák?
A Használtautó.hu és a KSH közös havi összesítése azért készül, hogy átlátható képet adjon a magyar használtautó-piac szerkezetéről, valamint megmutassa, hogyan változnak a keresleti és kínálati trendek hónapról hónapra.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













