Az Xpeng közzétette harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit, amelyek alapján soha nem látott mértékben közelítik meg a nyereségességet. A vállalat értékesítései robbanásszerűen nőttek, így működési költségeik döntő részét már fedezni tudták. A nettó veszteség mindössze körülbelül 46 millió euróra zsugorodott, ami jól mutatja, mennyire közel járnak a nullszaldóhoz.
Elsöprő értékesítési növekedés: 149,3 százalékos ugrás
A kínai elektromosautó-gyártó július és szeptember között pontosan 116 007 járművet adott át, ami 149,3 százalékos növekedés a 2024 harmadik negyedévi 46 533 darabhoz képest. Ez rendkívül erős volumenbővülés, amely tovább erősíti az Xpeng piaci pozícióját.
Xiaopeng He, az Xpeng elnöke és vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy „az értékesítési volumen és a piaci részesedés tekintetében a gyors növekedés korai szakaszában járunk”, és szerinte a növekedés a következő időszakban is meredeken folytatódik.
Bevételi rekordok és javuló árrés
A bevétel 20,38 milliárd jüanra emelkedett, ami nagyjából 2,47 milliárd eurónak felel meg. Ez éves szinten 101,8 százalékos, negyedéves viszonylatban pedig 11,5 százalékos növekedést jelent. A bruttó árrés is látványosan javult: 20,1 százalékra nőtt, míg egy évvel korábban csak 15,3 százalék volt. A nettó veszteség 1,81 milliárd jüanról 380 millió jüanra mérséklődött, ami éves összevetésben 79 százalékos javulás. A cég tehát egyre látványosabban közelít a nyereségesség felé.
A magas K+F-költés továbbra is visszafogja a profitot
A vállalat továbbra is jelentős összegeket fordít innovációra: 2,43 milliárd jüant költöttek kutatás-fejlesztésre, ami nagyjából 294 millió euró, és majdnem 50 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez a kiadás mutatja, hogy az Xpeng nem csupán autógyártóként, hanem technológiai vállalatként is igyekszik előretörni.
Robotaxik és „megtestesült AI”: az Xpeng nagyszabású jövőképe
Xiaopeng He szerint a cég több területen is történelmi eredményeket ért el, például a járműkiszállítások, a bevételek, a bruttó árrés és a készpénzállomány tekintetében. A vezérigazgató hangsúlyozta: „az értékesítési volumen és a piaci részesedés tekintetében a gyors terjeszkedés korai szakaszában járunk, miközben a robotaxik és a humanoid robotok gyorsan közelednek a sorozatgyártás felé. Meggyőződésem, hogy az XPENG globális, megtestesült AI-vállalattá fejlődik.” He várakozásai szerint a fizikai AI-ra építve átfogó termékportfóliót és üzleti ökoszisztémát alakítanak ki – hasonlóan ahhoz, ahogyan Elon Musk építi a Tesla jövőjét. Ennek részeként az Xpeng nemrég három új robotaxi-modellt is bejelentett, amelyek 2026-ban érkeznek.
Erős negyedik negyedévre készülnek – jön fel a G7 és a második generációs P7
Az elektromosautó-piacon az Xpeng októberben önmagában 42 013 jármű kiszállítását teljesítette. A negyedik negyedévre 125 000–132 000 darab közötti volument várnak, ami 36,6–44,3 százalékos éves növekedést jelent. A bevétel 21,5–23 milliárd jüan közé emelkedhet. A vállalat különösen sokat vár az új, középkategóriás G7 SUV-tól, amely július óta kapható Kínában, valamint a második generációs P7 szedántól, amely már néhány hónapja elérhető.
A Mona almárka olcsó M03 modellje tarol a kínai piacon
Közben az Xpeng olcsó almárkája, a Mona is hatalmas sikert aratott: az M03 modellt 2024 augusztusának végén vezették be, nagyjából 15 000 fontos indulóárral, és valóságos bestseller lett. Január és augusztus között 117 443 darabot adtak el belőle, ami az összes Xpeng-kiszállítás 43 százaléka. Ez az első olyan modell, amelyet az Xpeng a kínai Didi fuvarmegosztóval együtt fejlesztett. A kiszivárgott kémfotók alapján már készül a Mona második modellje is, egy SUV, amely az M03 formavilágát viszi tovább.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













