Mexikó második legnagyobb városa, Guadalajara 2025 végétől összesen 53, helyben gyártott Volvo elektromos autóbuszt állít forgalomba. A beruházás célja, hogy Jalisco állam felgyorsítsa az átállást a zéró kibocsátású közösségi közlekedésre, és ezzel felkészüljön a 2026-os labdarúgó-világbajnokságra.
A járműflotta két fő típusból áll majd: a Volvo Luminus és a Volvo 7800 Electric modellekből. Ezeket a buszokat teljes egészében Mexikóban gyártják, ami jelentős mérföldkő az ország elektromos közlekedésének fejlődésében.
53 elektromos busz: Luminus és Volvo 7800 Electric modellek a város szolgálatában
A Volvo Buses megrendelést kapott 53 elektromos járműre, amelyek a Guadalajara nagyvárosi térség közlekedési hálózatát fogják kiszolgálni. A program Jalisco állam közlekedési modernizációs tervének része. A flotta 31 darab magas padlós Luminus buszt tartalmaz a Volvo BZR alvázra építve, 12 darab alacsony padlós Luminus modellt a BZL platformon, valamint 10 csuklós Volvo 7800 Electric járművet. Az első 12 alacsony padlós busz már 2025 decemberében forgalomba áll, míg a fennmaradó járművek 2026 májusáig érkeznek meg.

A Luminus: Mexikóra szabott elektromos busz
A Luminus típust kifejezetten a mexikói piac igényei szerint fejlesztették, és 2023 közepén mutatták be. Többféle méretben készül, 9,7 és 13 méter közötti hosszúságban, hogy megfeleljen a helyi útvonalak változatos igényeinek.
Bár a gyártó nem közölt pontos akkumulátoradatokat ehhez a megrendeléshez, a Volvo BZL platform akár 470 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal is szerelhető, amely három opciót kínál: 282, 376 vagy 470 kWh. A BZR platformezzel szemben akár 540 kWh összkapacitásra képes, négy-hat darab 90 kWh-s akkumulátorral. A hajtáslánc konfigurálható egy- vagy kétmotoros kivitelben, 200 kW vagy 400 kW teljesítménnyel.
Hatékony városi üzem és intelligens töltés
A buszokat elsősorban városi üzemre tervezték, ahol a fő töltési ciklus az éjszakai töltés, kiegészítve a nappali gyorstöltéssel. Utóbbit CS2 csatlakozón keresztül végzik, amikor a forgalom megengedi. A Volvo Buses hangsúlyozta, hogy a projekt nem egy teljes kulcsrakész töltőinfrastruktúráról szól, hanem elsősorban a járművek szállításáról. Ugyanakkor a vállalat országos szervizhálózata révén hosszú távú támogatást biztosít az üzemeltetők számára.
Jelentős kibocsátáscsökkentés és fenntarthatósági előnyök
Előzetes becslések szerint az 53 elektromos busz több mint 35%-kal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást az azonos dízelmodellekhez képest. Ez évente több mint 140 tonna CO₂-megtakarítást jelent.
Rafael Kisel, a Volvo Buses Mexico ügyvezetője kiemelte: „Ez a projekt Guadalajara városát a mexikói elektromobilitás úttörőjévé teszi. Tökéletesen tükrözi az állam előremutató szemléletét a fenntartható közösségi közlekedés irányában.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













