A Nio Firefly, a márka kompakt elektromos modellje, amely már Európában is elérhető, hamarosan nagyobb teljesítménnyel mutatkozik be – legalábbis a kínai piacon. Egy friss típusengedélyezési bejegyzés szerint az autó teljesítménye 105 kW-ról 120 kW-ra nő, ami érzékelhető előrelépést jelent a modell számára.
Egyelőre nem egyértelmű, hogy a 120 kW-os változat leváltja-e a jelenlegi modellt, vagy csupán párhuzamosan kínálják majd, de az biztos, hogy a Nio már benyújtotta az új verziót a kínai Ipari és Informatikai Minisztériumhoz (MIIT) jóváhagyásra. Ez pedig jellemzően az utolsó lépések egyike a sorozatgyártás és piaci bevezetés előtt.
Erősebb hajtás, változatlan akkumulátor
A legfontosabb újdonság a hajtásláncot érinti: az új, 120 kW-os villanymotor az egyetlen lényeges módosítás. A TZ160S012 jelű motor továbbra is a Nio saját fejlesztése, az XPT leányvállalat gyártmánya.
Egyelőre nem tudni, hogy a plusz 15 kW hogyan befolyásolja majd a gyorsulást és a hatótávot, mivel az ilyen adatok megadása nem kötelező a MIIT-katalógusban. Az akkumulátor továbbra is a Sunwoda beszállítótól származik, és várhatóan marad a 42,1 kWh kapacitású LFP (lítium-vasfoszfát) verzió.
Európában is jó benyomást keltett a Firefly
A négy méter hosszú, kis méretű elektromos modell eddig is meggyőző fogyasztási adatokkal és kiegyensúlyozott teljesítménnyel rendelkezett. A nyár folyamán az egyik első európai ügyfélhez került példány is teszten volt, ahol kedvező benyomásokat keltett, különösen hatékonysága és városi kezelhetősége miatt.
Nio értékesítési rekordok: a Firefly húzza a márkát
Októberben a Nio 5912 darab Firefly modellt szállított le, főként Kínában – ezzel zsinórban harmadik rekordhónapját érte el a márka. A Nio teljes havi eladása elérte a 40 397 darabot, ebből közel 6000 Firefly, több mint 17 ezer Nio főmárkás jármű, és további 17 ezer az Onvo almárkától érkezett.
A számok jól mutatják, hogy a Firefly a Nio egyik legdinamikusabban növekvő modellje, és egyre nagyobb szerepet játszik a gyártó piaci terjeszkedésében.
Jön a nagyobb akkumulátor – de nem a CATL-től
A CarNewsChina beszámolója szerint William Li, a Nio vezérigazgatója egy ügyféltalálkozón megerősítette, hogy a jövőbeni Firefly modellek nagyobb kapacitású akkumulátort kapnak. Ugyanakkor ezek nem lesznek kompatibilisek a CATL akkumulátorcsere-rendszerével, mivel a CATL levegőhűtéses, a Firefly pedig folyadékhűtéses rendszert használ.
Ez a döntés ugyan korlátozza a cserekompatibilitást, de lehetőséget ad arra, hogy a Nio saját akkumulátorrendszerét optimalizálja a hatékonyság és a hőmenedzsment szempontjából.
Európai vásárlók is profitálhatnak az új verzióból
A Nio Firefly tehát tovább fejlődik, és minden jel szerint a gyártó célja, hogy a modell még vonzóbb alternatíva legyen azok számára, akik kompakt, prémium elektromos autót keresnek – Kínában és Európában egyaránt. A 120 kW-os hajtás, a várhatóan nagyobb akkumulátor, valamint a folyamatos technológiai fejlesztések révén a Firefly stílusos, modern és versenyképes marad a gyorsan változó elektromosautó-piacon.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













