A Great Wall Motor (GWM) legújabb, teljesen elektromos modellje, az Ora 5, november 12-én kezdi meg előértékesítését Kínában. A modell különlegessége, hogy ez lesz a márka első teljesen elektromos SUV-ja, amely akár 580 kilométeres hatótávot is elérhet. A piaci bevezetés után közvetlenül olyan versenytársakkal néz szembe, mint a BYD Atto 3 (510 km hatótáv) és a GAC Aion Y Younger (430 km hatótáv).
Különleges dizájn: retro forma, modern technológia
Az új Ora 5 megőrzi a márkára jellemző lekerekített, retro stílusú formatervet, amelyet az ovális fényszórók és a finom részletek tesznek azonnal felismerhetővé. A tetőre lidar szenzort szereltek, ami a fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) működését segíti. Az első lökhárító oldalain elhelyezett levegőbeömlők sportosabb karaktert kölcsönöznek az autónak, miközben a funkcionalitást is erősítik.
A modell szeptember 25-én mutatkozott be a nyilvánosság előtt, és öt különböző színben lesz kapható: szürke, fehér, piros, kék és bézs árnyalatban. A hátsó lámpatest a szélvédőbe integrált, míg a felső féklámpa a tetőspoilerrel egybeépített, ami letisztult, prémium hatást kelt.

A részletekben is megmutatkozik a stílus: klasszikus ajtókilincsek, többküllős könnyűfém felnik és 1,65 négyzetméteres panorámatető teszik teljessé az összképet. A töltőcsatlakozó az első jobb sárvédőn kapott helyet.
Méret, teljesítmény és hatótáv: SUV-komfort városi rugalmassággal
Az Ora 5 4471 mm hosszú, 1833–1844 mm széles, 1641 mm magas, és 2720 mm-es tengelytávval rendelkezik, így tökéletes egyensúlyt kínál a városi praktikusság és a tágas belső tér között. A hajtásról egy 150 kW-os (201 lóerős) villanymotor gondoskodik, amelyet lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor táplál. Az akkumulátor kétféle méretben lesz elérhető: 45,3 kWh és 58,3 kWh, melyeket a Svolt szállít a GWM számára.


A CLTC szabvány szerinti hatótáv az akkucsomag méretétől függően 480 km és 580 km között alakul, ami kifejezetten versenyképes a kategóriában.
Minimalista, high-tech belső tér
Az utastér az elegancia és a modern technológia tökéletes kombinációja. A kabin fehér, barna vagy szürke színvilágban rendelhető, és letisztult, minimalista elrendezést követ. A műszerfalon egy 10,25 hüvelykes digitális kijelző található, míg a központi helyet egy lebegő kialakítású, 15,6 hüvelykes 2.5K felbontású érintőképernyő foglalja el.

A fedélzeti rendszert a GWM saját fejlesztésű Coffee OS 3.0 operációs rendszere működteti, amelyet egy 4 nanométeres MediaTek processzor hajt. Ez a kombináció gyors és zökkenőmentes működést biztosít, akár navigációról, akár szórakoztató funkciókról van szó.
A kétküllős, lapos aljú kormánykerék sportos hatást kelt, a vezeték nélküli gyorstöltős telefontartó, a dupla pohártartó és a 33 tárolórekesz pedig a mindennapi kényelmet szolgálja. A krómozott díszítések elegáns megjelenést kölcsönöznek a beltérnek, miközben a középkonzol átmenő kialakítása extra lábteret biztosít.
Piaci helyzet és stratégiai jelentőség
Az Ora márka számára az Ora 5 bevezetése kulcsfontosságú mérföldkő lehet. A GWM elektromos divíziója ugyanis komoly értékesítési visszaesést szenvedett el: 2024-ben az eladások 41,69%-kal csökkentek, és mindössze 63 300 jármű talált gazdára. 2025 első négy hónapjában további 56,05%-os csökkenést regisztráltak, ami a márka számára figyelmeztető jel volt.
Mivel a GWM más almárkái, mint a Haval és a Tank, sikeresen bővítik elektromos kínálatukat, az Ora 5 az újrakezdés kulcsa lehet. A modell modern technológiát, versenyképes hatótávot és prémium megjelenést kínál, miközben megőrzi a márka játékos, retró formanyelvét.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













