A Nissan Juke EV az egyik legjobban várt modell a japán márka elektromos átállásában. A LEAF után a Nissan következő teljesen elektromos járműve a Juke lesz, amely nemcsak új hajtásláncot, hanem teljesen új külsőt is kap. A Juke EV-t most először sikerült lencsevégre kapni, és már az álcázott prototípus is elárulja, mennyit fejlődött a formavilág a korábbi verzióhoz képest.
Az új elektromos Nissan Juke első pillantásra
Őszintén szólva, a Juke sosem volt a szépség mintaképe – legalábbis nem a hagyományos értelemben. A Nissan 2017 után teljesen kivezette a modellt Észak-Amerikából, ahol a Kicks vette át a helyét. Európában azonban a Juke továbbra is igazi sláger: a Qashqai után a második legnépszerűbb Nissan.
A vállalat korábban bejelentette, hogy 3 milliárd font értékben fejleszti az angliai Sunderlandben található gyárát, ahol három új elektromos modellt fognak gyártani: a LEAF-et, a Qashqai-t és a Juke-ot. A harmadik generációs LEAF után a tervek szerint 2026-ban érkezik az elektromos Juke, majd 2027-ben a Qashqai EV.
Frissített dizájn, ismerős forma
A Motor.es által közölt képeken látható álcázott tesztautó formája sokban emlékeztet a jelenlegi Juke-ra, de számos ponton modernizálták. Az orr-rész és a hátulja már inkább a legújabb LEAF dizájnvonalát követi. A hűtőrács teljesen zárt, az elején pedig megjelenik a Nissan új, V-Motion stílusú frontkialakítása.
Hátul egy vízszintes fénycsík köti össze az új lámpákat, ami letisztultabb és elegánsabb megjelenést ad. A beltérben is komoly előrelépés látszik: két központi kijelző látható – egy az infotainment rendszernek, egy pedig a digitális műszeregységnek. A LEAF-hez hasonlóan az alapmodellekben 12,3 colos, a magasabb felszereltségekben pedig 14,3 colos kijelzők várhatók.
A technikai alapok és a hatótáv
A Nissan még nem közölt hivatalos adatokat, de az új Juke EV várhatóan a CMF-EV platformra épül, amelyet a Renault–Nissan–Mitsubishi Szövetség kifejezetten elektromos hajtásra fejlesztett ki. A brit piacon az új LEAF kétféle akkumulátorral kapható: 52 kWh és 75 kWh kapacitású változatban. Előbbi 436 km, utóbbi pedig 620 km WLTP-hatótávot kínál. Mivel a Juke is ezt a technológiát örökölheti, hasonló teljesítményre és hatótávra számíthatunk.
A belsőégésű verzió még maradhat
Bár az elektromos Juke premierje csak 2026-ra várható, az Automotive News értesülései szerint a Nissan egyelőre megtartja a benzines Juke-ot is, mivel a globális elektromosautó-kereslet lassabban növekszik a vártnál. Ha viszont a végleges változat is olyan arányos és modern lesz, mint amit a kémfotók sejtetnek, a Juke EV lehet az a modell, amely végre igazán feltűnő és szerethető lesz – ezúttal már a jó értelemben.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













