A Hyundai megkezdi új üzemanyagcella-gyárának építését

0

Hyundai Motor Group megkezdte új hidrogénüzemanyag-cellákat gyártó üzemének építését Dél-Koreában, amely 2027-ben kezdi meg a termelést. Az új létesítmény Ulsan városában épül, egy korábbi belsőégésű motorokat és sebességváltókat gyártó üzem helyén, 43 000 négyzetméteres területen. Ez a projekt egyértelműen jelzi, hogy a Hyundai fokozatosan áttér a zéróemissziós technológiákra, és nem csupán a járműipart, hanem az energetikai szektort is megcélozza.

2027-től évi 30 000 hidrogénrendszer készülhet

A tervek szerint évente mintegy 30 000 üzemanyagcellás rendszer és PEM elektrolizátor készül majd, amelyeket személyautókban, buszokban, haszongépjárművekben, építőipari gépekben és hajókban fognak felhasználni. Ez a lépés azt is jelenti, hogy a Hyundai Nexo új, második generációs változata még a korábbi technológiát használja majd, hiszen az új rendszer bevezetése csak az ulsani gyár elindulása után várható.

560 millió eurós beruházás, HTWO márkanév alatt

A Hyundai 930 milliárd wont, azaz mintegy 560 millió eurót fektet a beruházásba. Az új üzemet a cég hidrogénmárkája, a HTWO működteti majd, és nem csupán üzemanyagcellákat, hanem PEM elektrolizátorokat is gyárt, amelyek a hidrogén előállítását szolgálják. A Hyundai ezzel komplett hidrogén-ökoszisztémát kíván felépíteni, amely lefedi a termelést, tárolást és felhasználást is.

Partnerség és technológiai előrelépés

Az alapkőletételen a Hyundai együttműködési megállapodást írt alá a KGM Commercial nevű buszgyártóval, amely jövőbeni modelljeiben a HTWO üzemanyagcelláit fogja alkalmazni. A vállalat szerint az új rendszerek nagyobb teljesítményt és jobb tartósságot kínálnak majd, miközben versenyképesebbek lesznek árban a kínai gyártású egységeknél. A Hyundai ezzel a stratégiával szeretné megerősíteni vezető szerepét a globális hidrogénpiacon.

Egy évvel korábbra hozott indulás, fejlettebb technológia

A projektet eredetileg 2028-ra tervezték, de a Hyundai egy évvel előrehozta a gyártás kezdetét, mivel a fejlesztések gyorsabban haladtak a vártnál. A PEM elektrolizátorokat most először gyártják majd Dél-Koreában, ami történelmi mérföldkő a Hyundai számára. A vállalat közlése szerint a komponensek mintegy 90 százaléka már hazai gyártásból származik, köszönhetően a harmincéves üzemanyagcella-fejlesztési tapasztalatnak.

Kísérleti projektek és hidrogén-ökoszisztéma

A Hyundai már idén februárban befejezte egy konténeres, 1 megawattos elektrolizátor rendszer fejlesztését, amely napi 300 kilogramm nagy tisztaságú hidrogént képes előállítani. A Jeju-szigeten egy 5 megawattos nagyszabású projekt is előkészítés alatt áll, amely célja egy teljes hidrogén-ökoszisztéma kiépítése – beleértve a Hyundai üzemanyagcellás buszait is.

Kormányzati támogatással a hidrogénjövő felé

A dél-koreai hidrogénipar évek óta politikai támogatást élvez, hiszen az ország célja, hogy globális vezető szerepet töltsön be az energiamegújításban. Az ulsani alapkőletételen kormányzati tisztviselők és a Hyundai felsővezetése is részt vett. Chang alelnök az eseményen így fogalmazott: „Ez az üzem testesíti meg a Hyundai Motor Group stratégiai elkötelezettségét a hidrogénalapú társadalom felé való átmenet előmozdítása iránt. Kulcsfontosságú alapot teremt a nemzetgazdaság növekedéséhez, és megerősíti Korea vezető szerepét a globális hidrogéniparban.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!