A BYD betör Japán szent területére – bemutatkozott a Racco kei car

0

BYD látványosan demonstrálta elkötelezettségét a japán piac iránt: a 2025-ös Japan Mobility Show-n bemutatta első kei car modelljét, a BYD Racco-t. A vállalat egyértelművé tette, hogy ezt a típust kizárólag Japánban kívánja forgalmazni – más országokban nem tervezik az értékesítését. Ez komoly stratégiai lépés, hiszen a japán kei car kategória a helyi autóipar egyik legfontosabb szegmense.

Super-height design és praktikus részletek

BYD Racco egy úgynevezett super-height wagon kialakítású elektromos városi kisautó, amely magasabb a hagyományos mini autóknál, így tágasabb belső teret kínál. Méretei alapján a tipikus kei car arányokat hozza: 3,4 méter hosszú, 1,48 méter széles és 1,8 méter magas.

mindkét oldalon tolóajtós kivitel a városi környezetben kifejezetten praktikus, hiszen megkönnyíti a ki- és beszállást a szűk parkolóhelyeken.

A „tengeri vidra” inspirálta dizájn

A „Racco” név a japán „racco” szóból ered, amely tengeri vidrát jelent – ezzel a BYD továbbviszi Ocean Series modelljeinek tengeri témájú névadási logikáját. A Racco dizájnja a praktikus, szögletes formákat ötvözi a barátságos, modern megjelenéssel.

A lekerekített elemek játékos karaktert kölcsönöznek az autónak, ami a lámpákon, ködlámpákon, töltőnyílás fedelén, kilincseken, tükrökön és a hátsó lámpákon is megfigyelhető. Az orr teljesen zárt felületet kapott, ami javítja az aerodinamikát, és azonnal jelzi: ez tisztán elektromos jármű.

Kínai gyártás, japán piacra szabva

A világpremieren Atsuki Tofukuji, a BYD Auto Japan elnöke hangsúlyozta, hogy a Racco az első BYD-modell, amelyet kifejezetten külföldi piacra fejlesztettek. A vállalat több mint száz prototípust épített eddig, és jelenleg is zajlanak a töréstesztek, valamint a menet- és töltési teljesítményvizsgálatok.

Racco a BYD saját fejlesztésű Blade (LFP) akkumulátorát kapja, rövid és hosszú hatótávú kivitelben. A CarNewsChina szerint a csúcsváltozat 20 kWh-s akkumulátorcsomaggal érkezik, amely akár 100 kW-os DC gyorstöltést is támogat. A WLTC-ciklus szerinti hatótáv körülbelül 180 km, és a rendszer hőszivattyús fűtéssel is rendelkezik, ami különösen előnyös a téli használat során.

A BYD célja: stratégiai pozíció Japánban

BYD Racco várhatóan 2026 nyarán kerül piacra Japánban, és bár a gyártás Kínában zajlik majd, ez szokatlan döntés a japán kei car szegmensben, ahol szinte kizárólag helyi gyártók termékei dominálnak.

Ezzel a lépéssel a BYD nemcsak új piacot nyit meg, hanem stratégiai pozíciót is szerez a világ egyik legversenyképesebb városi mobilitási szegmensében. A Racco a kínai gyártó rugalmasságát és technológiai fölényétis demonstrálja, miközben a japán vásárlók számára kínál új alternatívát a városi elektromos mobilitásban.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!