A Kia PV5 elektromos haszonjármű most valóban történelmet írt: 693,38 kilométert tett meg egyetlen töltéssel, miközben teljes, 790 kilogrammos rakománnyal futott végig a kijelölt útvonalon. Ez a teljesítmény a Guinness World Records által is hitelesített világrekord lett – és egyben komoly üzenet az elektromos haszonjármű-piac felé.
A dél-koreai márka középméretű elektromos furgonja, a Kia PV5 Cargo, 71,2 kWh-s akkumulátorral teljesítette a kísérletet, amely 22 óra 30 percen át tartott, vagyis csaknem két teljes munkanapot bírt ki egyetlen töltéssel. A rekordkísérletet 2025. szeptember 30-án rendezték Frankfurtban, egy gyári állapotú PV5 Cargo L2H1 változattal, valós közlekedési viszonyokat szimuláló környezetben.
Valós körülmények között zajlott a rekordkísérlet
A PV5-öt nem laboratóriumban tesztelték. A 58 kilométeres útvonal forgalmi lámpákkal, körforgalmakkal és keresztutakkal tarkított, városi jellegű szakaszokat is tartalmazott, miközben a furgon 370 méteres szintkülönbséget is leküzdött.
A jármű tizenkét teljes kört tett meg a pályán, mindvégig maximális rakománnyal haladva. A Kia szakemberei szerint a rekord nemcsak a technológiai fejlettséget bizonyítja, hanem azt is, hogy a PV5 valóban valós, napi használatra alkalmas elektromos haszonjármű.

„Sokat elárul a jármű valós képességeiről”
Marc Hedrich, a Kia európai vezetője szerint ez az eredmény világosan mutatja, hogy az új PBV-sorozat mögött valódi sokoldalúság és innováció áll. „Bár a Kia új szereplő a haszongépjármű-piacon, ez a rekord jól mutatja, hogy az első PBV-nk mögött valódi sokoldalúság és innováció rejlik. Az, hogy a PV5 közel két teljes munkanapot képes volt végigdolgozni egyetlen töltéssel, sokat elárul a jármű valós használati képességeiről.”
Kedvező hatótáv-terhelés arány és moduláris platform
A Kia belső tesztjei szerint minden plusz 100 kilogramm rakomány csupán 1,5%-kal csökkenti a hatótávot, ami a kategóriában kiemelkedően kedvező arány. Ez különösen fontos a városi áruszállításban, ahol a terhelés gyakran változik.
A PV5 a Hyundai-csoport fejlett E-GMP.S platformjára épül, amely egy moduláris elektromos architektúra, többféle karosszériaváltozatot támogatva. Jelenleg két fő verzió érhető el: a PV5 Passenger személyszállító és a PV5 Cargo áruszállító változat.
A jövő: teljes elektromos haszonjármű-paletta
A Kia nem áll meg itt. A következő években további hétféle kivitel érkezik, köztük Light Camper, Wheelchair Accessible és open-bed (platós) változat is. A PV5 Cargo 4,4 köbméteres rakteret kínál, hasznos teherbírása 790 kilogramm, és kétféle akkumulátorral rendelhető:
- 51,5 kWh-s verzió, 296 km WLTP-hatótávval,
- 71,2 kWh-s csomag, akár 415 km WLTP-hatótávval.
A Kia már most tervezi a nagyobb PV7 modellt, amely 2027-ben, míg az óriási PV9 2029 körül mutatkozhat be. Céljuk, hogy teljes, elektromos alapú haszonjármű-palettát kínáljanak a kisvállalkozásoktól a nemzetközi logisztikai cégekig.
Az elektromos furgonok jövője már itt van
A Kia PV5 Guinness-rekordja nemcsak egy számadat, hanem fordulópont az elektromos áruszállításban. A modell bebizonyította, hogy az elektromos haszonjárművek képesek tartós, megbízható munkavégzésre, akár teljes rakománnyal is. Ez az eredmény nemcsak a Kia technológiai erejét, hanem az egész iparág jövőjét jelzi: az elektromos furgonoké a jövő – hosszú távon, fenntarthatóan, kompromisszumok nélkül.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













