A Wuling legújabb elektromos városi kisautója, az Aishang A100C, hivatalosan is bemutatkozott a kínai piacon. A vállalat – amely a SAIC-GM-Wuling (SGMW) közös vállalat résztvevője és a Guangxi Automotive Group tulajdonában áll – ezzel önálló márkát és teljesen saját fejlesztésű modellt dobott piacra. A cél egyértelmű: megerősíteni jelenlétét a rendkívül telített városi elektromos miniautók szegmensében.
Az Aishang A100C első ránézésre a Changan Lumin „komolyabb, morgósabb” testvérének tűnik, miközben árban is agresszívan pozicionálták: 39 800 jüanos, vagyis nagyjából 5590 dolláros indulóáron válik elérhetővé.
A Wuling önálló útra lép a Mini EV sikere után
A Wuling világszerte a Hongguang Mini EV-vel vált ismertté, amely 2021-ben a világ legnagyobb példányszámban eladott elektromos autója lett. A különbség ezúttal az, hogy az Aishang A100C nem az SGMW közös vállalat terméke, hanem teljesen a Wuling saját fejlesztése. A gyártó ezzel önálló sikertörténetet kíván írni, és függetlenedni a korábbi együttműködésektől.

Kompakt, de karakteres megjelenés
A Wuling Aishang A100C méretei igazán városi használatra optimalizáltak: 3285 mm hosszú, 1708 mm széles és 1550 mm magas, a tengelytáv pedig 1980 mm. A lekerekített formák, a feketített oszlopok és az aerodinamikus keréktárcsák modern, de barátságos összhatást keltenek.
Ami azonban igazán megkülönbözteti a konkurenciától, az a „morgós” fényszóró-dizájn, amely karakteresebb, határozottabb arckifejezést ad a kisautónak. Az autó hagyományos kilincseket, kerek hátsó lámpákat és egyszerű, de funkcionális karosszériarészleteket kapott – minden a praktikumot és a megfizethetőséget szolgálja.
Letisztult belső tér, okos megoldásokkal
A belső tér a minimalizmus jegyében született: lebegő központi érintőképernyő, digitális műszeregység, valamint kétküllős kormánykerék található benne, amely mögött kapott helyet a váltókar A csomagtér alaphelyzetben 106 literes, de a hátsó ülések lehajtásával akár 882 literesre is bővíthető – ami a kategóriában kiemelkedő érték. Az ülések integrált fejtámlás kialakításúak, és a belső színek világos, fiatalos hangulatot sugároznak.




Hajtás, akkumulátor és hatótáv
Az Aishang A100C hátsókerék-meghajtású, egy 35 kW (51 lóerő) teljesítményű és 83 Nm nyomatékú elektromotorral szerelték. A Gotion által gyártott LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátor kapacitása 17,65 kWh, ami a kínai CLTC mérési ciklus szerint 220 kilométeres hatótávot biztosít.
Ez az érték városi közlekedésre ideális, és a modell kis energiafogyasztása révén kifejezetten gazdaságos választás a napi ingázáshoz.
Árak és felszereltségek – a megfizethetőség kulcsa
A Wuling négy felszereltségi szinten kínálja az Aishang A100C-t, az árak pedig a következők:
- Aishang A100C Fun – 39 800 jüan (5590 USD)
- Aishang A100C Dazzling – 46 800 jüan (6570 USD)
- Aishang A100C Cool – 49 800 jüan (6990 USD)
- Aishang A100C Cheerful – 52 800 jüan (7415 USD)
Az árak alapján az új modell drágább, mint a Changan Lumin, és többe kerül, mint a legújabb Wuling Hongguang Mini EV, így kemény verseny vár rá a miniautó-szegmensben. A gyártó ugyanakkor egyéni karakterrel és modern felszereltséggel próbál kitűnni a mezőnyből – a „morgós” dizájn és a kompakt méret kombinációja különösen a fiatal városi vásárlókat célozza.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













