A Nissan ismét egy új innovációval hívja fel magára a figyelmet: a japán autógyártó egy új, tetőre szerelhető napelemes rendszert mutat be, amely évente több mint 3000 kilométernyi ingyenes hatótávot biztosíthat az elektromos autóknak. Ez az előrelépés nemcsak környezetbarát, hanem gazdaságos megoldást is kínál az elektromobilitás híveinek.
A fejlesztést a Sakura modell segítségével demonstrálták a tervezők – ez Japán legnépszerűbb elektromos autója, amely három éve vezeti az eladási listákat. A Nissan célja, hogy a városi közlekedésben új szintre emelje az önellátást, csökkentve az elektromos hálózattól való függőséget.
Így működik az Ao-Solar Extender rendszer
A „Ao-Solar Extender” elnevezésű fejlesztés lényege egy kihúzható napelem, amely parkoláskor automatikusan megnöveli a felületét, így több napfényt képes összegyűjteni. Ebben az üzemmódban akár 500 watt teljesítményt is elő tud állítani, ami a kategóriájában kiemelkedőnek számít.
Ha a panel zárt állapotban van – például vezetés közben –, akkor is képes 300 wattot termelni, sőt esős időben is körülbelül 80 wattot biztosít. A Nissan fejlesztői szerint ez elegendő ahhoz, hogy évente 3000 kilométernyi extra hatótávot nyerjen az autó tulajdonosa pusztán napenergia segítségével. Mindez különösen városi, rövid távokra tervezett elektromos járműveknél, mint amilyen a Sakura, komoly előnyt jelenthet, hiszen csökkenti a töltések számát és az áramfogyasztást is.
Kereskedelmi bevezetés és jövőbeli kilátások
A Nissan ezzel a lépéssel nemcsak demonstrálja technológiai fölényét, hanem valódi kereskedelmi bevezetésre készül – ami eddig ritkaságszámba ment a napelemes autók világában.
Bár korábban több gyártó is próbálkozott hasonló koncepciókkal, a Nissan az első, amely valós, piacképes megoldást ígér. A vállalat szerint az Ao-Solar Extender rendszer további részleteit – például a megjelentetés időpontját és az árát– a közeljövőben hozzák nyilvánosságra.
A világpremier a Japan Mobility Show-n
A prototípus a Tokyo Big Sight kiállítási központban rendezett Japan Mobility Show-n lesz először látható, amely október 30-án nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt, míg a sajtónapok már 29-én elkezdődnek. A szakértők szerint ez a bemutató a Nissan elektromos stratégiájának új mérföldkövét jelenti, és előrevetíti a jövőt, ahol a napenergia és az elektromobilitás egyre szorosabban összefonódik.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!