A Nissan a júniusi világpremier után most további részleteket árult el a harmadik generációs Leaf modellről. Az új elektromos crossover ára 37 000 euró alatt indul az európai piacon, és a az első kiszállításokat a tél végére ígéri a gyártó.
Vincent Ricoux, a Nissan Németország ügyvezető igazgatója egy koppenhágai autós rendezvényen elárulta, hogy az új Leaf első példányait 2026 első negyedévében kapják meg a leggyorsabb megrendelők. Bár eredetileg őszi rajtot tervezett a Nissan, azonban a program némileg csúszott a szeptemberi japán akkumulátorhiány miatt, amely a Tochigi gyár termelését is visszafogta. Az európai példányok azonban továbbra is a brit Sunderland üzemben készülnek, helyben gyártott akkumulátorokkal.
Még nagyobb hatótáv – akár 622 kilométer!
A legnagyobb újdonság a megnövelt hatótáv: a korábbi, 604 kilométeres WLTP-adatot most 622 kilométerre emelték a nagyobb akkumulátoros verziónál. Ez a változat 75 kWh-s akkumulátorral érkezik, és 42 000 euró alatt, várhatóan 41 990 euróért lesz elérhető. A kisebb, 52 kWh-s verzió 5000 euróval olcsóbb, tehát 37 000 euró alatti áron kínál majd több mint 440 kilométeres hatótávot.
A Nissan szerint a valós közúti hatótáv is figyelemre méltó: 130 km/óránál 330 km, míg 110 km/óránál 430 km tehető meg egyetlen töltéssel. Ez komoly előrelépés az előző generációhoz képest, és a Leafet a legversenyképesebb elektromos crossoverek közé emeli.
Erősebb motorok és fejlettebb hajtásrendszer
Az új Leaf két hajtáslánccal érkezik. A nagyobb akkumulátoros változat 160 kW-os elektromotort kap, míg a kisebbik 130 kW teljesítményű egységgel dolgozik. Bár a Nissan szerint összkerékhajtás is megvalósítható lenne – hasonlóan az Ariyához –, egyelőre nem erősítették meg ennek bevezetését. Mindkét változat 160 km/órás végsebességre képes, és a gyorsulás 0–100 km/órára 7,6, illetve 8,3 másodperc. A WLTP-fogyasztás 13,8 kWh/100 km körül várható, ami rendkívül hatékony érték.
Leaf 52 kWh | Leaf 75 kWh | |
---|---|---|
Hajtás | Elsőkerék-hajtás (FWD) | Elsőkerék-hajtás (FWD) |
Teljesítmény | 130 kW | 160 kW |
Nyomaték | 345 Nm | 355 Nm |
Gyorsulás (0–100 km/h) | 8,3 s | 7,6 s |
Végsebesség | 160 km/h | 160 km/h |
WLTP hatótáv | >440 km | 622 km |
Akkumulátor kapacitás | 52 kWh | 75 kWh |
DC töltési teljesítmény | 105 kW | 150 kW |
DC töltési idő (20–80%) | <30 perc | <30 perc |
Várható ár | <37 000 € | <42 000 € |
Felszereltség, dizájn és technológia
A Nissan a végleges árlistát és felszereltségi szinteket csak a rendelésindítás előtt hozza nyilvánosságra. Az viszont már most biztos, hogy a fénycsíkos orr-rész és az elsötétíthető panorámatető nem lesz alapfelszereltség. A belépőmodell 18 colos, míg a magasabb szintek 19 colos kerekeket kapnak.
A harmadik generációs Leaf kompakt crossover formában érkezik, elhagyva a korábbi ferdehátú karaktert. Az autó a Renault–Nissan szövetség AmpR Medium (CMF-EV) platformjára épül, de a gyártó szerint fejlettebb technológiát kínál, mint az elsőként ezen alapuló Nissan Ariya. Az új NMC cellák magasabb energiasűrűséget biztosítanak, így a 75 kWh-s akkumulátor kompakt méret mellett is befért a 2,69 méteres tengelytávba – ami még a Renault Megane E-Tech Electric 60 kWh-s csomagján is túlmutat.
Új irány: a Leaf már nem csak egy kompakt, hanem egy crossover ikon
Az új Nissan Leaf 2025 nemcsak modernebb és hatékonyabb, hanem teljesen új pozíciót is kap a piacon. A crossoveres megjelenés, a továbbfejlesztett technológia és az akár 622 kilométeres hatótáv kombinációja komoly kihívást jelent a kategória többi szereplőjének. A 37 000 euró alatti indulóár pedig a Leafet az egyik legvonzóbb elektromos modellé teheti az európai piacon.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!