A Kia megháromszorozza gyártását – két új elektromos modellel támad Európában

0

Kia komoly offenzívát indít az elektromosautó-piacon, hiszen a következő két évben közel megháromszorozza európai villanyautó-termelését. Ennek kulcsszereplői az új EV2 és EV4 modellek lesznek, amelyekkel a gyártó a városi kisautóktól a kompakt SUV-okig minden vásárlói igényt lefedne.

dél-koreai márka célja, hogy az EV2 révén elérhetővé tegye a városi elektromos közlekedést a szélesebb rétegek számára. Az EV2 lesz a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos modellje, amely a rugalmas belső tér, a digitális technológiák és a modern konnektivitás révén új szintet hoz az elérhető árú elektromobilitásban.

Gyártási rekordot terveznek Zsolnán

A Kia vezérigazgatója, Ho Sung Song az Automotive News Europe-nak elmondta, hogy az EV2 éves gyártása 2027-től elérheti a 100 ezer darabot a zsolnai üzemben. A nagyobb EV4 modellből szintén hasonló mennyiséget terveznek: több mint 80 ezer példány készülhet évente, míg a Koreában gyártott EV4 Fastback és szedán változatokkal együtt a modell globális gyártása is 100 ezer körül alakulhat.

Song hozzátette, hogy a Kia célja mindkét típusból évi 100-100 ezer autó gyártása világszerte, amivel a vállalat profitábilissá teheti az új modelleket. Ez a cél lényegesen ambiciózusabb, mint amit korábban a Kia Europe vezérigazgatója, Marc Hedrich felvázolt.

A kedvező visszajelzések miatt gyorsították fel a terveket

Korábban Hedrich úgy nyilatkozott, hogy az EV2 és EV4 együtt a zsolnai üzem 10–20 százalékát tehetik ki 2026-ban, ami évi 20–30 ezer járművet jelentett volna. Azonban az EV4 bemutatója után a vásárlói visszajelzések annyira pozitívak voltak, hogy a Kia gyorsan megemelte a gyártási célokat.

Az EV4 sorozatgyártása 2025. augusztus 20-án indult el, amely egyben a Kia első, Európában gyártott elektromos autója lett. Az EV2 gyártása 2026-ban kezdődik, a Kia pedig 108 millió eurót (125 millió dollárt) fektet be a zsolnai üzem átalakításába. Az üzem jelenlegi kapacitása évi 320 ezer jármű, de túlórákkal 350 ezerre is növelhető.

Kis méret, crossover stílus, nagy ambíciók

műszaki adatok még nem nyilvánosak, de az EV3 4300 milliméteres hosszához viszonyítva az EV2 várhatóan 4000 mm körüli lesz, vagyis a Hyundai Insterhez hasonló méretű. Az EV2 a SUV-jellegű formavilágot követi, akárcsak az EV9 és az új EV5. Ez a kialakítás a városi vásárlóknak is kedvez, miközben megtartja a magas építésű crossoverek praktikumát.

Csökken az összeladás, de szárnyal az elektromos szegmens

Bár a Kia európai összeladásai 3 százalékkal csökkentek 2025 augusztusáig, az elektromosautó-értékesítés 56 százalékkal nőtt, elérve a 71 179 darabot. A Kia EV3 különösen jól teljesít: már a márka második legkelendőbb modellje a Sportage után, és a hetedik legnépszerűbb elektromos autó egész Európában. Az év első nyolc hónapjában 45 269 EV3 talált gazdára a kontinensen.

A Kia ezzel megerősítette pozícióját az elektromosautó-piacon, és az EV2–EV4 páros segítségével a megfizethető, de fejlett elektromobilitás új korszakát nyitja meg Európában.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!