A Tesla újabb Model Y-variánst készül piacra dobni Kínában, amely a várakozások szerint az eddigi leghosszabb hatótávval rendelkező verzió lesz az országban. A Model Y+ névre keresztelt változat a hátsó tengelyen elhelyezett 225 kW-os villanymotort kapja, és LG gyártmányú NMC-akkumulátorral szerelik fel, ami a hatékonyság és a tartósság szempontjából is előrelépés.
Bár a Tesla még nem közölt hivatalos árakat, de iparági források szerint a Model Y+ a Standard és a Long Range, összkerékhajtású verzió közé illeszkedik majd árban, ezzel kiszélesítve a választékot a középkategóriás elektromos SUV-szegmensben.
Akár 800 kilométeres hatótáv a CLTC-ciklus szerint
A Model Y+ méretében és hajtásláncában megegyezik az ötszemélyes alapváltozattal, azonban az új akkumulátor-technológia révén a hatótáv tekintetében jelentős ugrás várható. Kínai források szerint a Tesla Model Y+ akár 800 kilométert is képes lesz megtenni a CLTC-mérési ciklus alapján.
Összehasonlításképpen, a Model 3 hosszú hatótávú verziója 830 kilométert tud ugyanilyen körülmények között, így a Model Y+ szinte azonos teljesítményt kínálhat egy nagyobb, SUV-kivitelben – ami rendkívül vonzó lehet a kínai vásárlók számára.
Az utolsó engedélyezési fázis: közel a piaci bevezetés
A típusengedély megszerzése jelenti a Tesla számára az utolsó hivatalos lépést a kínai bevezetés előtt. Ez a folyamat nem csupán adminisztratív lépés, hiszen október 10. és 15. között a lakosság is véleményezheti a jármű terveit. A közösségi visszajelzések alapján a Tesla finomíthatja a modell specifikációit, mielőtt megkezdődne az értékesítés.
Eközben a Model 3+ már elérhető Kínában, és a gyártó a nyáron elindította a hosszabb tengelytávú Model Y kiszállításait is. Ezek a lépések jól mutatják, hogy a Tesla egyszerre több fronton fejleszti kínai kínálatát, a prémium és a középkategóriás modellek között hidat képezve.
Egyszerűsített Tesla-modellek és az „olcsó Tesla” újjászületése
A kínai sajtóértesülések szerint a Tesla új, „karcsúsított” verziókat is tervez a Model Y és a Model 3 modelljeiből, amelyeket kifejezetten a helyi piacra szán. Ezek az egyszerűsített változatok kisebb költséggel gyárthatók, így a Tesla még több vásárlót tud majd elérni. A gyártás azonban várhatóan csak 2026 közepén vagy később indulhat, a tesztelési fázis már megkezdődött, de a sorozatgyártás csak a következő évben valósulhat meg – írja a 36kr kínai portál több forrásra hivatkozva.
Visszatér a 25 000 dolláros Tesla – a „népautó” újra célkeresztben
A Model Y+ fejlesztésével párhuzamosan új életre kelhet a Tesla korábbi, olcsó elektromos autó terve is. Elon Musk cége újra elővette a 25 000 dolláros villanyautó-projektet, amelyet eredetileg 2025 nyarára ígértek, majd 2024 februárjában hivatalosan felfüggesztettek. Most azonban úgy tűnik, a vállalat ismét komolyan dolgozik a megfizethető, kompakt elektromos autó fejlesztésén, amellyel a tömegekhez is eljuthat az elektromobilitás.
Ez az új stratégia új lendületet adhat a Tesla globális terjeszkedésének, különösen a kínai és indiai piacokon, ahol a megfizethető árú elektromos autók iránt hatalmas a kereslet. A „nép-Tesla” projekt újjáélesztése a gyártó piaci pozícióját is megerősítheti, miközben versenytársaira – például a BYD-re és a Geelyre – is komoly nyomást gyakorolhat.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!