A Xiaomi vezérigazgatója, Lei Jun a közösségi médiában osztott meg több fotót és videót, amelyek tanúsága szerint a vállalat új autója, a Xiaomi YU9 prototípusa útteszten vesz részt Kína Hszincsiang tartományában. A posztok különösen azért keltettek figyelmet, mert a Xiaomi autóipari vezetői – köztük Hu Zhengnan, Zhang Jianhui és Yu Kai – szintén a térségben tartózkodtak, ami egy nagyszabású tesztelési fázisra utal.
Lei Jun bejelentette, hogy a csapat Tashkurganba érkezett, ahol nagy magasságú tesztelés zajlik a Kunlun-hegység lábánál. A vezérigazgató kiemelte, hogy a környezet ideális a hatótáv, töltési teljesítmény és UV-állóság vizsgálatához, hiszen a terület erős ultraibolya sugárzásnak van kitéve.

Hegyi utak, extrém körülmények között
A Xiaomi mérnökei a Panlong Ősi Úton végeznek próbákat – ez egy 30 kilométeres hegyi útvonal, több mint 600 éles kanyarral, és 3500 métert meghaladó magassággal. Lei Jun ezt „népszerű, de kihívásokkal teli helyszínnek” nevezte. Továbbá a tesztcsapat ellátogatott a Karakul-tóhoz is, amely 3600 méter magasan fekszik, a 7500 méteres Muztagh Ata hegy közelében. Összesen több mint húsz mérnök vesz részt a terepi vizsgálatokban.
Mit tudhat a Xiaomi YU9?
A YU9 modell már 2024 vége óta a figyelem középpontjában áll, miután több kémfotó is kiszivárgott. Ezek alapján a jármű hatótáv-növelős hibrid hajtásláncot kap, amit az is alátámaszt, hogy a prototípusokon kipufogórendszer is látható volt. Egyes értesülések szerint a modell 80 kWh kapacitású akkumulátort kaphat, amely több mint 400 kilométer tisztán elektromos hatótávot biztosít.
A kombinált hatótávot ugyan még nem hozták nyilvánosságra, de a méretek alapján a YU9 5,2 méternél hosszabb és 1,8 méternél magasabb lesz – vagyis a D-szegmens SUV kategóriájába tartozik majd. Ezzel a Xiaomi első valóban nagyméretű prémium SUV-ját készíti elő.
Új belső tér és fejlett szenzorok
A belső tér részletei egyelőre titokban maradtak, ám néhány kiszivárgott kép alapján a YU9 nem a Xiaomi SU7 és YU7 modellek dupla kijelzős műszerfalát használja majd. A jármű valószínűleg LiDAR szenzorral is elérhető lesz, ami illeszkedik a Xiaomi fejlett vezetéstámogató rendszereihez (ADAS). Többféle konfigurációt is tesztelnek – egyes prototípusokon látható volt a LiDAR, míg másokon nem, ami különböző felszereltségi szintekre utal.
A YU9 lehet a Xiaomi következő nagy dobása
A Deutsche Bank egy korábbi jelentése szerint a Xiaomi Auto 2026-ra tervezi egy nagyméretű, hibrid SUV bevezetését, amely tökéletesen egybevág a YU9-ről szóló értesülésekkel. Mivel a Xiaomi SU7 és YU7 modellek kiszállításai szeptemberben már meghaladták a 40 000 darabot, a mostani hegyi tesztelés egyértelműen azt jelzi, hogy a harmadik modell fejlesztése előrehaladott állapotban van.
Bár a vállalat még nem erősítette meg a végleges műszaki adatokat és a piaci premier dátumát, a Pamír-fennsíkon zajló tesztelés világosan mutatja, hogy a Xiaomi YU9 lehet a cég következő zászlóshajója a prémium SUV-piacon.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!