A Ferrari a 2025-ös Capital Markets Day rendezvényen mutatta be frissített üzleti stratégiáját, és ezzel együtt technikai részleteket is közölt az első, teljesen elektromos hajtású modelljéről, a Ferrari Elettricáról. A sportautó-gyártó ugyanakkor visszafogta elektromos járművekre vonatkozó célkitűzéseit: míg korábban 2030-ra a modellkínálat 40 százalékát tervezték elektromos hajtással, ez az arány most mindössze 20 százalékra csökkent.
Új irány 2030-ig: kevesebb elektromos Ferrari, több hibrid
A Ferrari stratégiai terve a 2030-ig tartó időszakra határozza meg az irányvonalat. Célja, hogy a márka az elektromos korszakba lépjen, miközben megőrzi sportos örökségét és egyedi karakterét. A 2022–2026 közötti tervhez képest az új koncepció szerint a teljes modellportfólió 2030-ban 20 százalékban lesz tisztán elektromos, míg a fennmaradó 80 százalékot fele-fele arányban osztják meg a hibrid és a hagyományos belső égésű motoros modellek között.
Ferrari Elettrica: az első tisztán elektromos Ferrari
A Ferrari jelenlegi kínálatában még nincs teljesen elektromos modell, ám a most közölt részletek alapján egyre közelebb kerül a valósághoz az első elektromos Ferrari sportautó, amely 2026 végén kerülhet gyártásba. John Elkann, a Ferrari elnöke így fogalmazott: „Az új Ferrari Elettrica révén ismét megerősítjük elkötelezettségünket a fejlődés iránt, amelyben a technológia fegyelme, a dizájn kreativitása és a kézműves gyártás mestersége egyesül.”
Az Elettrica célja, hogy az elektromos mobilitás világába is átültesse a Ferrari-élményt és a legendás vezetési dinamikát. A teljes hajtásláncot házon belül fejlesztették, beleértve az akkumulátorokat, az elektromos tengelyeket és az invertereket is, amelyeket az új maranellói gyárban gyártanak.
A technika: 122 kWh akkumulátor, 880 voltos rendszer
A Ferrari részletes technikai adatokat is közölt: a modell új fejlesztésű skateboard platformra épül, amelynek padlójába integrálták az 122 kWh kapacitású akkumulátort. Ez 15 modulból áll, modulonként 14 cellával, és akár 350 kW-os villámtöltést is lehetővé tesz. A rendszerfeszültség 880 volt, ami 10 százalékkal magasabb, mint a legújabb Audi, Mercedes vagy Porsche elektromos modelleké.
A Ferrari egyelőre nem árulta el a hatótávot, de az adatok alapján egyértelmű, hogy a cél nem csupán a teljesítmény, hanem a hatékonyság és töltési sebesség optimalizálása is.
Négy motor, F1-technológia, 0–100 km/h 2,5 másodperc alatt
Az Elettrica két elektromos tengellyel és összesen négy állandó mágneses szinkronmotorral érkezik, amelyek Formula–1-es technológiából származó Halbach-array rotorokat használnak. Az első tengely 210 kW teljesítményre képes, és bármilyen sebességnél lekapcsolható az energiahatékonyság növelése érdekében. A hátsó tengely ezzel szemben 620 kW teljesítményt és akár 8000 Nm nyomatékot ad le Performance Launch üzemmódban.
A gyorsulás így 2,5 másodperc alatt történik 0–100 km/óra között, a végsebesség pedig 310 km/óra lesz – mindezt emissziómentesen.
Az elektromos Ferrari filozófiája: nem szakítás, hanem evolúció
A Ferrari hangsúlyozta, hogy az elektromosítás nem szakítás a hagyományokkal, hanem azok természetes kiterjesztése. A technológiai nyitottság, a precíz mérnöki munka és a vezetési élmény érzelmi dimenziója továbbra is alapvető érték marad.
Az Elettrica nem csupán egy elektromos sportautó lesz, hanem a Ferrari DNS új értelmezése az elektromos korban – ahol a kompromisszummentes teljesítmény, olasz elegancia és szenvedélyes mérnöki precizitás továbbra is meghatározó szerepet játszik.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!