A BAIC-hoz tartozó Arcfox eddig a közép- és felsőkategóriás szegmensben kínált elektromos autókat, most azonban új irányt vesz. A T1 modell mindössze 62 800 jüantól, vagyis kb. 7500 eurótól elérhető, ami még a kínai viszonyok között is rendkívül kedvező árnak számít. Ez a stratégiai váltás lehetőséget ad a márkának arra, hogy szélesebb vásárlói réteget szólítson meg.
Premier és gyártás
A T1 világpremierje 2025 áprilisában, a Sanghaji Autószalonon volt, a sorozatgyártás pedig augusztusban indult el a BAIC üzemeiben. Az árak 62 800 és 87 800 jüan között mozognak, ami kb. 7500–10 500 eurónak felel meg. Ez az árszint közvetlenül olyan versenytársak ellen irányul, mint a BYD Dolphin, amely szintén az elérhető árú elektromos autók között arat sikereket.
Műszaki adatok és hatótáv
Az Arcfox T1 összesen öt változatban érhető el, kétféle hajtáslánccal és akkumulátorral. Az elsőkerék-hajtású motor 70 vagy 95 kW teljesítményt kínál, míg az LFP akkumulátor kapacitása 33,4 vagy 42,3 kWh. Ezekkel a kínai szabvány szerinti hatótáv 320 vagy 425 kilométer. Az akkumulátorokat a CALB szállítja. A jármű méretei 4,34 x 1,86 x 1,57 méter, tengelytávja pedig 2,77 méter, így ideális választás a kompakt SUV kategóriában.
Dizájn és belső tér
A dizájn letisztult, lágy vonalakat követ, fekete kontrasztos tetővel és oszlopokkal, 18 colos kerekekkel és visszafogott hátsó spoilerrel. Az utastér modern hangulatot áraszt, középpontjában egy 8,8 colos digitális műszeregység és egy 15,6 colos központi kijelző áll.
Miért kulcsfontosságú a T1 az Arcfox számára?
Az Arcfox 2016-ban alakult, és sokáig a felsőbb kategóriás villanyautókkal próbált piacot szerezni. 2020-tól kínál tisztán elektromos modelleket, 2024-ben pedig bemutatta az Alpha S5 szedánt, amely háromszor drágább a T1-nél. A mostani modell tehát a versenyképesség visszaszerzésének kulcsa lehet a zsúfolt kínai piacon.
BAIC és BJEV: stratégiai átalakulás
A háttérben a BAIC döntése áll, amely átalakította az Arcfoxot birtokló BJEV-et (Beijing Electric Vehicle). A BJEV három márkát foglal magában: az Arcfoxot, a Beijinget és a Stelatót – utóbbi a BAIC BluePark és a Huawei közös projektje.
A BJEV egykor a kínai elektromosautó-piac úttörője volt, 2013-ban még piacvezetőként indult, de azóta a BYD és a Geely messze lehagyta. A gyártókapacitás 2024-ben drasztikusan csökkent: a korábbi 320 ezer helyett most legfeljebb évi 120 ezer autó készülhet.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!