Viszik, mint a cukrot az új elektromos Audi E5 Sportbacket

0

Két villanymotor, összesen 776 lóerő, több mint 640 kilométeres hatótáv és meglepően alacsony indulóár – ezekkel a számokkal robbant be a kínai piacra az új AUDI E5 Flagship Quattro elektromos kombi. A siker nem váratott magára: az értékesítés első harminc percében több mint tízezer darabot rendeltek meg a modellből.

Az új E5 először tavaly ősszel mutatkozott be koncepcióként, amikor az Audi új almárkája elhagyta a hagyományos négy karikát, és a nagybetűs AUDI logót kapta meg. A sorozatgyártású változat most kiderült, hogy meglepően hű maradt a tanulmányhoz – egy fontos különbséggel: a teljesítmény még nagyobb lett.

Erősebb, mint a tanulmányautó

A legtöbb autó esetében a gyártásba kerülő verzió gyengébb a bemutatott koncepciómodellnél, de az AUDI E5 Sportback más utat választott. A korábbi 765 lóerős tanulmány helyett a csúcsmodell immár 776 lóerőt kínál, amely a 100 kWh-s akkumulátorból táplálkozik.

Ez a rendszer a kínai CLTC szabvány szerint kb. 647 km-es hatótávot biztosít egyetlen töltéssel. Az alapváltozat, a Pioneer, 235 900 jüanról (kb. 33 000 dollár) indul, és 76 kWh-s akkupakkal, 295 lóerős hátsó villanymotorral, valamint 600 kilométeres hatótávval érkezik.

A márkaígéret: Audi DNS és kínai digitális ökoszisztéma

A gyártó vezetése szerint az új modell egy korszak kezdetét jelenti. „Az AUDI E5 Sportback az első modellünk az Advanced Digitized Platform alapjain, és maradéktalanul teljesíti márkaígéretünket: a két világ legjavát nyújtja. Az Audi DNS-e és mérnöki kiválósága találkozik Kína digitális ökoszisztémájával és innovációival” – mondta Fermín Soneira, az Audi és a SAIC együttműködésének vezérigazgatója.

Külső és belső: kelet és nyugat találkozása

Külső megjelenésében az E5 nem teljesen sugározza a klasszikus „Audi-hangulatot”, ugyanakkor arányaiban olyan, mintha akár a négy karikát vagy a VW-logót is viselhetné. Az igazi különbség azonban a belső térben érhető tetten.

Az utastér teljesen eltér a korábbi Audi-modellektől, és sokkal inkább a kínai belépő-luxus elektromos autók világát idézi. A műszerfalon egy 59 colos kijelző húzódik végig, amelyet digitális visszapillantó tükrök, Alcantara kárpitok és vezeték nélküli telefontöltők egészítenek ki.

Csúcstechnológia a fedélzeten

Az autó fedélzeti rendszerét a QUALCOMM Snapdragon 8295 chip működteti, amely 5 nanométeres gyártástechnológiával készült, és másodpercenként 30 milliárd művelet végrehajtására képes. A kínai piacra fejlesztett AUDI OS pedig „intuitív élményt kínál, amely megkönnyíti az utasok mindennapjait”.

Ár-érték arány és jövőbeli kilátások

Az Audi szerint az új modell nemcsak a teljesítmény és a technológia terén, hanem ár-érték arányban is kiemelkedő ajánlat. A kínai piacon elért előrendelési siker után sokan találgatják, vajon az AUDI E5 Sportback – a lila hangulatvilágítással és minden digitális extrával – sikeres lenne-e az amerikai piacon is.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!