Meglepetés: jön a tisztán elektromos Volkswagen Touareg

0

Néhány hete még arról szóltak a hírek, hogy a Volkswagen teljesen kivezeti a Touareg modellt. Most azonban fordulat jöhet: a luxus-SUV tisztán elektromos változatban térhet vissza, méghozzá az új SSP-platform első képviselőjeként.

Az ID.Touareg érkezése új stratégiát jelezhet

A Volkswagen korábban azt tervezte, hogy az SSP-platform első modellje a wolfsburgi gyárban készülő ID.Golf vagy ID.Roc lesz. Ezek gyártását azonban a közelmúltban 2030-ra halasztották. Ez a csúszás ugyanakkor kedvező lehetőséget teremthet a Touareg elektromos változatának, amely váratlanul megelőzheti ezeket a modelleket.

Bratislava lehet az SSP otthona

A német sajtó beszámolói szerint a VW 2026-ban leállítja a belső égésű Touareg gyártását. Ennek oka, hogy a modell nem tudja tartani a lépést a BMW és a Mercedes rivális SUV-jaival. A bratislavai gyárban felszabaduló kapacitás viszont ideális helyszínt biztosíthatna egy teljesen új, SSP-platformra épülő gyártósornak. Az Automobilwoche értesülései szerint 2029-re elkészülhet az üzem, így az ID.Touareg válhatna az első SSP-modellé.

Ez üzleti szempontból is logikus döntés lenne, hiszen a prémium kategóriás elektromos SUV-ok hozzák a legnagyobb profitot, és a Volkswagennek szüksége van egy zászlóshajóra, amely komoly bevételt termelhet. Érdekesség, hogy a tervek szerint az ID.Touareg akár hatótáv-növelő (range extender) megoldással is piacra kerülhetne.

Párhuzam a Porsche Cayenne-nel

A jelenlegi Touareg közös platformon készül az Audi Q7-tel, a Porsche Cayenne-nel, a Lamborghini Urusszal és a Bentley Bentaygával. A Porsche már bejelentette, hogy a következő Cayenne elektromos változata 2026-ban érkezik, de az nem az SSP-re, hanem a PPE-platformra épül majd. Ezt használja a Macan, az Audi A6 e-tron és az Audi Q6 e-tron is.

A Volkswagen ugyan korábban az ID.8 néven emlegetett nagy SUV-ot is tervbe vette, de azóta erről semmilyen új információ nem került nyilvánosságra.

Az SSP-platform szerepe a VW jövőjében

A Volkswagen 2021-ben mutatta be az SSP (Scalable Systems Platform) fejlesztését, amely az MEB és a PPE alapokat váltja majd le. Az új architektúra 800 voltos rendszert kínál a villámtöltéshez, a PowerCo által gyártott egységes akkucellával, amely akár 20 százalékkal is csökkentheti a költségeket.

Az SSP első modellje eredetileg a prémium Trinity lett volna, de ennek bemutatója 2032-re csúszott. Időközben az Audi A4 e-tron is szóba került, mint lehetséges indulómodell 2028 körül, de a legfrissebb hírek szerint az ID.Golf és az ID.Roc is csak 2030-ban érkezhet.

Mivel a Volkswagen tavaly partnerséget kötött a Rivian-nal, és az amerikai gyártó szoftveres, valamint elektronikai megoldásait az SSP-be integrálná, még nagyobb az esélye annak, hogy az ID.Touareg valóban meghatározó modellként indítsa el a VW új korszakát.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!