A BYD az IAA Mobility 2025 autószalonon Münchenben bejelentette, hogy a Dolphin Surf lesz az első modell, amelyet Európában gyárt. A kompakt elektromos autó, amely Kínában BYD Seagull néven ismert, a szegedi gyárban készül majd, a termelés pedig 2025 végén indul. A vállalat szerint minden az ütemterv szerint halad, így a Dolphin Surf valóban az első olyan BYD-modell lesz, amelyet kifejezetten „Európában, Európának” gyártanak.
Stella Li, a BYD európai vezetője hangsúlyozta: „Európa óriási fontossággal bír számunkra, ezért természetes, hogy itt, a régió legnagyobb autókiállításán erősítjük meg: az ikonikus Dolphin Surf lesz az első autó, amelyet Magyarországon gyártunk.”
A modell nemcsak a BYD stratégiájában játszik kulcsszerepet, hanem ötcsillagos Euro NCAP biztonsági minősítést is elnyert, emellett megkapta a „World Urban Car of the Year” díjat. Ez a siker a gyártó szerint bizonyítja, hogy a technológia-központú megközelítés valódi előnyöket jelent a vásárlóknak.
Seal 6 DM-i Touring: plug-in hibrid újdonság
Bár teljesen új elektromos modellt nem mutatott be, a BYD elhozta az IAA-ra a Seal 6 DM-i Touring plug-in hibrid kombit. A 4,84 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,51 méter magas autó kétféle PHEV-változatban érhető el.
A Boost kivitel 10,08 kWh-s akkumulátorral és 135 kW teljesítménnyel rendelkezik, míg a Comfort Lite és Comfort változatok 19 kWh-s akkumulátort és 156 kW-os rendszerteljesítményt kínálnak. Utóbbiak több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávot biztosítanak, és akár 26 kW DC villámtöltéssel is tölthetők. Így 30-ról 80 százalékra mindössze 23 perc alatt fel lehet tölteni az akkumulátort. A hibrid hajtáslánc 1,5 literes benzines motorral kombinálva akár 1350 kilométeres összesített hatótávot nyújt. A csomagtartó 500–1535 literes, így a praktikum is kiemelt szerepet kapott.
1000 kW-os villámtöltés érkezik Európába
A BYD tisztán elektromos modelljeihez kapcsolódóan Stella Li megerősítette, hogy Európába is elhozzák a Kínában bemutatott, akár 1000 kW teljesítményű „flash charging” technológiát.
A vállalat 2026 második negyedévéig 200–300 ultragyors töltőállomást szeretne kiépíteni. Ezeket elsősorban a prémium Denza modellekhez, például a Z9 GT és a D9 MPV típusokhoz tervezik. Az IAA-n a közönség már az első európai villámtöltési bemutatókat is láthatta.
Használt autókra is fókuszál a BYD
Újdonságként a BYD elindította a „BYD Certified Pre-Owned” programot, amely a használt autók piacát célozza. A járművek 179 pontos ellenőrzésen esnek át, az akkumulátorokra pedig legalább 90 százalékos kapacitásgarancia vonatkozik. A program részeként a vásárlók garanciát, útmenti segítséget és digitális szolgáltatásokat is kapnak. Ezzel a lépéssel a BYD egyértelműen jelzi, hogy komoly szereplőként kíván megjelenni a használt autók szegmensében is.
A BYD stratégiája: Európa mint gyártóbázis
A BYD összességében világos üzenetet küldött: Európát nemcsak piacként, hanem gyártóbázisként is kezeli. A Dolphin Surf szegedi gyártásával a vállalat új fejezetet nyit a kontinens elektromosautó-iparában, miközben innovációval, ultragyors töltéssel és a használtpiacra szabott programmal is erősíti jelenlétét.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!