A Volkswagen az IAA autószalonon az új kompakt elektromos modellcsaládját állította a középpontba, köztük az ID.Polo-t, amelynek hajtásláncáról mostanra újabb részletek szivárogtak ki. Bár a gyártó hivatalosan továbbra sem közölt sok információt, a kiszivárgott adatok egyértelműen jelzik: a VW nagy dobásra készül a belépőszintű elektromos autók piacán.
Négy új modell 2026-ban
A Volkswagen-csoport kompakt elektromos palettáját négy típus alkotja: Cupra Raval, ID.Polo, ID.Cross és Skoda Epiq. A világpremier 2026-ban várható, elsőként a Cupra Raval mutatkozik be jövő márciusban, majd májusban érkezik a Volkswagen ID.Polo. A sportosabb változatok, az ID.Polo GTI és a Cupra Raval VZ 166 kW teljesítményű hajtáslánccal érkeznek, míg az ID.Cross 155 kW-os egységet kap.
Új platform és motor
Az autók az MEB+ platformra épülnek, amelyet eddig főként hátsó- és összkerékhajtású modellekhez használtak. Most viszont az elsőkerék-hajtású verziók is ezt kapják.
A frontmotor egy teljesen új fejlesztés: az APP290 állandó mágneses szinkronmotor (PSM), amely a névadás alapján 290 Nm nyomatékot biztosít. Ez nagy különbség a korábbi MEB-modellekhez képest, ahol inkább aszinkronmotorokat alkalmaztak az első tengelyen.
Fejlett inverter és hűtés
A Volkswagen saját fejlesztésű szilícium-karbid (SiC) invertert épít be ezekbe a modellekbe. Ez a megoldás korábban csak drágább elektromos autókban volt elérhető, mivel hatékonyabb, kevesebb hőt termel és kisebb hűtést igényel. Most azonban a 25 ezer fontos belépőmodellekben is helyet kap. Az APP290 motor egyszerűbb vízköpenyes hűtést használ, szemben a nagyobb APP550 víz-olaj rendszerével.
Akkumulátorok és hatótáv
Az akkumulátorok kétféle változatban érkeznek. A belépőmodell 38 kWh-s LFP cellákkal készül, míg a nagyobb hatótávú változat 56 kWh-s NMC cellákat kap. Ez utóbbi akár 450 kilométeres hatótávot is biztosíthat.
A cellák modulmentes standard kialakítással kerülnek a csomagba (cell-to-pack, CtP), ami helytakarékosabb és biztonságosabb. A hűtés a cellák fölött helyezkedik el, mivel a biztonsági szelep alul található. Ez azért előnyös, mert túlmelegedés esetén a forró gázok lefelé, a karosszéria alatt tudnak távozni.
Gyors és hatékony töltés
A vásárlók számára az egyik legfontosabb tényező a töltési idő. Mind a kisebb, mind a nagyobb akkumulátor 10–80 százalékos töltése körülbelül 25 percet vesz igénybe. Ez a kisebb akkumulátornál átlagosan 64 kW, a nagyobbnál pedig 94 kW teljesítményt jelent. A csúcsteljesítmény azonban még magasabb lehet a töltési ciklus elején.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!