Európába is elhozza az 1 000 kW-os töltőjét a BYD

0

BYD Európában is bevezeti a villámgyors, akár 1 000 kW teljesítményű „Flash Charging” gyorstöltést, ráadásul mindezt egyetlen kábellel, a CCS szabvány használatával. Míg Kínában jelenleg két kábelt kell egyszerre a járműhöz csatlakoztatni ahhoz, hogy a Han L EV és a Tang L EV elérje az 1 000 kW-os töltési csúcsot, addig az európai változatnál a megoldás egyetlen csatlakozón keresztül valósul meg.

Az új Super e-platform alapjai

A kínai gyártó márciusban hívta fel magára a figyelmet az új, 1 000 voltos „Super e-platform” bemutatásával, amely a továbbfejlesztett Blade akkumulátorra és számos műszaki optimalizálásra épül. Ennek köszönhetően a prémium modellek a két csatlakozós rendszerrel Kínában jóval 1 000 kW feletti töltési teljesítményt érhetnek el. Európában azonban az IAA Mobility 2025 rendezvényen derült ki, hogy a technológia egyetlen CCS-csatlakozón keresztül is képes lesz a csúcsteljesítmény leadására.

A spanyol TestCoches portál szerint a vállalat egyik képviselője hivatalosan is megerősítette: a kontinensen nem lesz szükség dupla kábelre, a szabványos európai csatlakozó elegendő.

BYD tervei Európában: 200–300 állomás 2026-ig

Stella Li, a BYD Europe vezérigazgatója az IAA színpadán bejelentette, hogy a „Flash Charging” Európában is elérhető lesz, és 2026 második negyedévéig 200–300 állomás kiépítését tervezik. A töltőhálózat elsősorban a vállalat prémium márkája, a Denza modelljeit szolgálja majd ki.

A Denza Z9 GT és a D9 MPV az IAA Open Space kiállításán, az Odeonsplatzon és a Königsplatzon mutatkozik be, ahol a BYD ígérete szerint az első európai bemutatók is zajlanak majd az 1 000 kW-os villámtöltésről.

Új mérce a villámtöltők piacán

A trend egyértelmű: egyre több gyártó lépi túl a ma elterjedt 400 kW-os villámtöltők szintjét. A töltőállomás-gyártók és beszállítóik is lépést tartanak, például az Alpitronic HYC1000 rendszere már 600 kW-ot kínál egyetlen CCS-csatlakozón keresztül, a Phoenix Contact pedig 1 000 kW-ot is lehetővé tevő új konnektort mutatott be.

Ezek a teljesítmények fejlett hűtési megoldásokon alapulnak. Egyelőre azonban nem tudni, hogy a BYD saját fejlesztésű CCS-csatlakozót használ-e, vagy külső beszállítóra támaszkodik.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!