A müncheni IAA Mobility autóipari kiállításon erőteljesen felszólaltak a belső égésű motorok 2035 utáni betiltása ellen, nemcsak az iparági szereplők, hanem politikai vezetők is. A téma megosztja az autóipart, a politikát és a fogyasztókat is, miközben a klímasemlegesség elérésének útjai továbbra is vitatottak.
Friedrich Merz: technológiai nyitottság kell, nem tiltás
Friedrich Merz szövetségi kancellár szerint hibás gazdaságpolitikai irányt képviselnek a kizárólagos tiltásokra építő döntések. A kancellár hangsúlyozta, hogy a versenyképességet és a hatékony éghajlatvédelmet össze kell hangolni. Úgy véli, Németországnak ismét olyan gazdasági központtá kell válnia, amelyet a világ elismeréssel szemlél, és nem értetlenkedve figyel.
VDA: reális helyzetértékelés nélkül nincs sikeres klímapolitika
Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke az EU klímapolitikájának korrekcióját sürgette. Szerinte elengedhetetlen egy reális helyzetértékelés a belső égésű motorok 2035 utáni tilalmával kapcsolatban. Müller kiemelte: nem a klímasemlegesség céljának feladásáról van szó, hanem arról, hogy a szabályozás a valósághoz igazodjon.
Az elnök rámutatott, hogy a fogyasztók többsége jelenleg még nincs felkészülve az elektromos autók teljes körű átvételére. A merev és irreális célok nemcsak a gazdasági növekedést és a munkahelyeket veszélyeztetik, hanem magát a klímasemlegességet is.
Markus Söder: hibás lépés a tiltás jelenlegi formája
Markus Söder bajor miniszterelnök a vásár megnyitóján megismételte álláspontját, miszerint a belső égésű motorok betiltását fel kell függeszteni, és más alternatív megoldásokkal kell helyettesíteni. Hozzátette: a szén-dioxid-kibocsátási célokat a gazdasági és technológiai realitásokhoz kell igazítani, nem pedig elméleti tervekhez.
Súlyos következmények a német autóiparban
A Handelsblatt által ismertetett, az IW Consult tanácsadó cég által készített tanulmány szerint a német autóipar komoly kihívások előtt áll. A nyereségesség csökkenése mellett akár 90 000 munkahely megszűnése is várható 2030 végéig, ha a jelenlegi szabályozási pálya változatlan marad.
Ez a kilátás erősíti azokat a hangokat, amelyek a rugalmasabb, technológiai nyitottságot biztosító klímapolitikát szorgalmazzák.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!