A Volkswagen ID.Cross Concept a márka új korszakát jelzi: a T-Cross elektromos utódját vetíti előre. A gyártó már korábban bejelentette, hogy a kisméretű ID.Polo mellé egy SUV-modellt is bemutat, és most, a 2026-os IAA előtt, leleplezte a szériaközeli tanulmányt. A világpremier 2026 nyarán várható, közvetlenül az ID.Polo bemutatója után, így a VW kettős támadást indít a kis villanyautók szegmensében.
Új névadási stratégia az elektromos korszakban
Sokáig az volt a terv, hogy az ID.2all tanulmány szériaváltozata ID.2 néven érkezik, SUV változata pedig ID.2 X elnevezést kap. A Volkswagen azonban a hagyományos névadási sémát vitte tovább: az ötajtós kisautó ID.Polo néven érkezik, az SUV pedig ID.Cross néven debütál. Ezzel az elektromos T-Cross utód hivatalosan is megkapta a nevét.
Gyártás Spanyolországban, közös alapokon
A sorozatgyártás 2026-ban indul a spanyolországi Pamplonában, ahol a Škoda Epiq is készül majd. Az ID.Polo és a Cupra Raval viszont a martorelli gyárban gördül le a szalagról.
Teljesítmény és hatótáv
Az ID.Cross elsőkerék-hajtású elektromotorja 155 kW teljesítményre képes. A padlóba épített lapos akkumulátor akár 420 kilométeres WLTP-hatótávot kínál, ami összhangban van a Škoda Epiq ígéreteivel, és megközelíti az ID. Polo 450 kilométerét. A Volkswagen várhatóan két akkumulátortípust kínál majd:
- LFP akkumulátor a belépőmodellben, kb. 25 ezer eurós áron
- NMC akkumulátor a nagyobb hatótávú változatban
Méretek és praktikum
Az ID.Cross 4,16 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,59 méter magas, tengelytávja pedig 2,60 méter – ezzel pontosan a T-Cross méreteit hozza. A csomagtér 450 literes, elöl pedig egy 25 literes frunk kapott helyet. Az ülések síkba dönthetők, így az autó belseje akár ággyá is alakítható, a VW buszok hangulatát idézve. Vonóhorog is rendelhető lesz, amely 1200 kilogramm vontatására alkalmas, vagy kerékpártartót is lehet majd rá rögzíteni.
Formatervezés és belső tér
A tanulmány Urban Jungle zöld színben mutatkozott be, belül pedig bézs szövetek uralják. A Volkswagen „lounge-szerű hangulatot” ígér, ahol különböző fény-, hang- és klímabeállítások teremtenek atmoszférát, mint például a „Vanilla Chai” világítás. A középkonzolba valódi növényeket is építettek, ami különlegessé teszi az utasteret.
A kormányról eltűnnek a kritizált érintőfelületek, helyüket valódi gombok veszik át. A kijelzők viszont maradnak: egy 13 colos központi infotainment képernyő és egy 11 colos digitális műszeregység.
Dizájn-örökség és jövőkép
Az ID. Cross formája visszanyúl a klasszikus Volkswagen-ikonokhoz. Andreas Mindt vezető formatervező szerint a koncepció három alapelvre épül: stabilitás, szimpátia és „titkos fűszer”. A C-oszlop és az egyenes ablakvonal a Golf és a VW busz világát idézi.
A Volkswagen vezetőjének üzenete
Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezetője így nyilatkozott: „A kezdetektől fogva az volt a célom, hogy megalkossuk minden idők legjobb Volkswagenjét. Az ID. Cross szériaközeli tanulmány ezt most be is bizonyítja – új dizájnnal, olyan technológiákkal, amelyeket eddig csak magasabb kategóriákban láttunk, jobb kezelhetőséggel és minőséggel, és végre a ‘megfelelő’ névvel. Ezzel az új generációval most valóban teljesítjük az ígéreteinket.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!