A Porsche elhozta az induktív, vezeték nélküli autótöltést

0

Porsche bemutatta saját, vezeték nélküli töltőrendszerét, amely immár sorozatgyártásra kész formában érkezik az elektromos autókhoz. A megoldás egy 11 kW teljesítményű induktív padlólemezből áll, amelyet közvetlenül a parkolóhelyre lehet telepíteni. A rendszer először az Egyesült Királyságban debütált, majd a következő nagy bemutatója a müncheni IAA Mobility kiállításon lesz.

Egyszerű telepítés és diszkrét megjelenés

A Porsche újdonságának lényege, hogy nincs szükség külön fali egységre vagy vezérlődobozra, csak a padlóra szerelhető alaplapra. Ez jelentősen leegyszerűsíti a telepítést és esztétikailag is előnyösebb. Az első modell, amely kompatibilis lesz ezzel a technológiával, a teljesen elektromos Porsche Cayenne új generációja, amelynek világpremierjét 2025 végére időzítették. Az induktív pad értékesítése várhatóan 2026-ban kezdődik.

Az induktív töltés teljesítménye és hatékonysága

11 kW-os vezeték nélküli töltés teljesítményben megegyezik a hagyományos AC töltéssel. Az energiaátvitel hatásfoka elérheti a 90 százalékot, ami rendkívül kedvező arány az induktív megoldások között. A Porsche kiemelte, hogy ügyfeleik háromnegyede otthon tölti autóját, ezért a kényelmes és egyszerű megoldások bevezetése kulcsfontosságú.

Kompakt és időjárásálló kialakítás

Az alaplap mérete 117x78x6 centiméter, tömege körülbelül 50 kilogramm. Telepíthető garázsban, kocsibeállóban vagy akár a szabadban is. Az eszköz teljes mértékben időjárásálló, valamint CE és UL tanúsítványokkal rendelkezik, így mind az európai, mind az amerikai szabványoknak megfelel. Emellett LTE és WLAN modulokkal is ellátták, így lehetőség van szoftverfrissítésekre és hálózati funkciók használatára.

Egyszerű használat a mindennapokban

A rendszer működése kifejezetten felhasználóbarát. A padlólemez szélessávú technológiával beméri az autó helyzetét, majd jelzi a vezetőnek, ha a jármű megfelelően áll. Ezután a kocsi alján található másodlagos tekercs befogadja a mágneses mezőt, amelyből váltakozó áram keletkezik. Az áram egyenirányítással alakul át, és végül az autó nagyfeszültségű akkumulátora tárolja el az energiát.

Porsche víziója az elektromos töltésről

Dr. Michael Steiner, a Porsche fejlesztési igazgatósági tagja így nyilatkozott: „Az elektromos mobilitás elfogadásában továbbra is a használhatóság, a hétköznapi alkalmazhatóság és a töltési infrastruktúra a döntő tényezők. Büszkék vagyunk arra, hogy az induktív töltés hamarosan sorozatgyártásban is elérhető lesz a Porschénél. Otthon tölteni egy elektromos autót még sosem volt ennyire egyszerű és kényelmes.”

A Porsche már 2018-ban lefektette töltési stratégiáját, amely három pilléren nyugszik: otthoni töltés fali egységgel vagy induktív padlólemezzel, városi töltés meglévő infrastruktúrával, valamint a nyilvános hálózat folyamatos bővítése. Az új induktív rendszer ennek a hosszú távú koncepciónak a kulcsfontosságú része.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!